שינוי מדיני

נתניהו חשף: "יש מגעים עם מדינות עוינות"

ראש הממשלה סיפר כי ישראל מקיימת מגעים עם 6 מדינות ערביות ומוסלמיות חשובות, שהיו עד לאחרונה עוינות כלפי ישראל. נתניהו תקף גם את איראן, חיזבאללה וחמאס (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו, היום (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90 וידאו: עומר מירון, לע"מ)

"בימים אלה ישראל מקיימת מגעים עם חצי תריסר מדינות ערביות ומוסלמיות חשובות, שהיו עד לאחרונה עוינות לישראל" - כך חשף היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו.

את הדברים אמר נתניהו במהלך טקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה לשעבר לוי אשכול. "זוהי בשורה חשובה מאין כמוה לחזון השלום - שלום מתוך עוצמה", אמר ראש הממשלה.

לדברי נתניהו, "רק כששכנינו ישתכנעו שעוצמתנו ונוכחותנו כאן הן עובדות מוגמרות, רק אז ישתכנעו חלק מהם לעשות עמנו שלום, ואנחנו מקדמים את תהליך ההכרה וההסכמה הזאת עם יתר שכנינו, לא עם כולם, אבל עם רובם, במלוא התנופה".

ראש הממשלה הוסיף כי "אנחנו עושים זאת מול חלקים נרחבים של העולם הערבי והמוסלמי בתהליך נורמליזציה מואץ, שרק את חלקו רואה הציבור".

"אשכול, מחליפו של דוד בן גוריון", הוסיף נתניהו, "סלל לעצמו דרך מיוחדת בהנהגת המדינה. הוא נמנע בשיקול דעת ממלחמות מיותרות, אבל ברגע המכריע הוא הפעיל את כוחו של צה"ל כאגרוף מחץ נגד אויבים שאיימו על קיומנו בשלוש חזיתות".

נתניהו אמר עוד במהלך נאמו, "אנחנו ממשיכים לפעול בתקיפות נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית בסוריה. אנחנו נוהגים כך גם מול התוקפנות של החיזבאללה וחמאס, שאת המנהרות שלהם אנחנו מפרקים בשיטתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר