נערכים לבחירות

'המועצת' החסידית תתכנס מחר; תחליט על כינוס משותף?

המועצת החסידית תתכנס מחר בירושלים על הבחירות • על הפרק: כנס אחדות של 'יהדות התורה' • גורם ב'אגודה': "בקשת ש"ס לכינוס משותף - נתקלת בקשיים" • 'המועצת' תגבה את ליצמן (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"רים מצאנז, מבעלזא, מגור ומיז'ניץ (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לקראת הבחירות לכנסת ה-21, מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' תתכנס מחר (רביעי) בשעות הצהריים, לדון בהיערכות הסיעה החסידית לבחירות, למען הצלחת רשימת 'יהדות התורה'.

ב'אגודת ישראל' החלו בהיערכות לבחירות כבר לפני כחודש, בכנסיה הארצית שהתכנסה בנתניה, שם הוחלט על הקמת "מועצת הקהילות", שמטרתה לחבר את כל החצרות הגדולות והקטנות ל'אגודת ישראל', זאת על רקע תוצאות הבחירות המוניציפליות, שהעלו כי חסידים רבים בחרו שלא לבחור. אמש (שני) התכנסה מועצת הקהילות בבני ברק והיא צפויה לשוב ולהתכנס ביום חמישי בירושלים.

קודם לכן, מחר (רביעי) בשעה 15:45 בצהריים, תתכנס מועצת גדולי התורה בבית 'אגודת ישראל' בירושלים. בתחילה, דובר כי הכינוס יידחה במספר ימים עקב שהותם של חלק מהאדמו"רים בחו"ל, אך בסופו של דבר הוחלט כי הכינוס יתקיים מחר.

האדמו"ר מסאדיגורה לא ישתתף בכינוס עקב שהותו בחו"ל וצפוי לאשר את ההחלטות בשיחת טלפון עם מזכיר המועצת הרב יעקב ולצר.

ל'כיכר השבת' נודע כי על הפרק עומדת היוזמה לכנס אחדות גדול של 'יהדות התורה', במעמד מרנן ורבנן חברי המועצת של 'דגל התורה' לצד חברי המועצת של 'אגודת ישראל', כאשר אם הכינוס ייצא אל הפועל הרי שהמפלגה צפויה לשכור לשם כך אצטדיון ובו עשרות אלפי מקומות והוא לא ייערך ברחובה של עיר.

גורם ב'אגודת ישראל' אומר כי גם הבקשה של ש"ס לקיים כנס גדול בראשות שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה של 'אגודת ישראל', 'דגל התורה' וש"ס - לא ירדה לגמרי מהפרק אך היא נתקלת בקשיים. "ישנם קשיים וקיימת התנגדות במטה ההסברה של 'יהדות התורה'", אומר הגורם אך מבהיר כי "למרות זאת הרעיון לא ירד לגמרי מהפרק".

לדבריו, "מול האיחוד הגדול של מפלגת גנץ ולפיד, עלינו להתאחד באופן מיוחד כדי להוכיח אחדות של כלל הציבור החרדי. בש"ס דוחפים לכך באופן רשמי, כמו ב'מפץ החרדי', החשש הוא שאחדות תביא לבלבול מסרים ולכן הנושא נשקל אך סיכוייו נמוכים".

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי לפי המסתמן כעת חברי מועצת גדול התורה צפויים לחזק מחר את ידיו של חבר הכנסת וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שנחקר פעמיים בחודש האחרון על עניינים הנוגעים לעזרה לציבור ולהעניק לו גיבוי ותמיכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר