האברכים הגישו תלונה

דרמה בכולל: אברך שלא קיבל מלגה - איים על ראש הרשת

בתל אביב פועלת רשת כוללים המונה שבעה סניפים, אך לדרמה שהתחוללה שם בתחילת השבוע, איש לא ציפה. אחד האברכים שלא קיבל את המלגה החודשית איים על ראש הכולל ורעייתו (חרדים, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אברך שלומד באחד הכוללים של רשת הפועלת בעיר תל אביב איים על ראש הכולל בגין העיכוב בקבלת המלגה והאברכים המפוחדים מיהרו להזעיק את המשטרה.

הסיפור הזה, שנחשף ב"כיכר השבת", התרחש ברשת כוללים לה מספר סניפים בעיר תל אביב, בהם לומדים אברכים ליטאים, חסידים וספרדים. הכוללים ממוקמים באזורים בהם מרבית התושבים אינם דתיים ובין פעילותם, הפצת שיעורי תורה.

בראש הרשת עומד הרב ש"ח, שהקים בעבר ישיבות וכוללים בערים נוספות, בהם ירושלים, ביתר עילית, הרצליה, זכרון יעקב, אשדוד וסביון. הרב ח', פועל ומגייס כספים כדי לעמוד בחלוקת המלגות לאברכי הכוללים.

כמו ברשתות כוללים אחרות, גם ברשת הכוללים הזו, מתמודדת מעת לעת עם הקושי להשגת מלגות עבור האברכים. כך אירע בחודש האחרון כאשר נרשם איחור בהפקדת המלגות לאברכים, זאת כאשר בחלק מסניפי הרשת נרשם איחור של ארבע משכורות.

ברשתות הכוללים נהוג שלא להקפיד על ראש הכולל שמאחר בתשלום המלגות, משום שמראש ראשי כוללים אינם מתחייבים להעניק מלגות והכל תלוי בתורמים ונדיבי העם, כך שאברך יודע מראש כי ייתכן והמלגה לא תועבר אליו בזמן.

בתחילת השבוע, הגיע אחד האברכים שלומד בכולל וטען כלפי הרב ש"ח כי הוא "חייב לו כסף", שכן הוא לא קיבל את המלגות בחודשים האחרונים.

האברך, אף "איים", לטענת אברכים הלומדים במקום, על ראש הכולל והבטיח כי הוא "יטפל", כלשונו, בראש הכולל וברעייתו, ובאם לא יקבל את הכסף - יבוא אל ביתם.

הרבנית ניסתה להסביר לו כי המלגה של החודש הועברה אלא שבשל קשיים טכניים היה עיכוב של יומיים, אך הדברים לא הועילו והוא המשיך לאיים.

האברכים המפוחדים, שהזדעזעו מהאיומים כלפי ראש הכולל, מיהרו להגיש תלונה במשטרה, מחשש שמא המאיים יממש את איומיו וינסה להזיק לראש הכולל ולרעייתו.

אחד האברכים אומר ל'כיכר השבת' כי "הרב ח' פשוט ראוי להערכה גדולה, אין לו רצון לכבוד או כסף, הוא אכפתי לאברכים והכל ללא פרסום, זה לא דבר של מה בכך, הוא לא לוקח פרוטה לכיסו כמשכורת מהכוללים, אני מתפעל ממנו מאד. לא מגיע לו שיבזו אותו כך ובטח שלא יאיימו עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר