אחרי מאה שנה

מונה רוזנבלום עם יצירה נדירה: 'שושנת יעקב'

המעבד משה מונה רוזנבלום בעיבוד מחודש ליצירתו של המלחין החסידי לבית באבוב ר' משה דוד מנדלבוים ז"ל. בני המשפחה מבצעים את השירה ליצירה המיוחדת (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

לכבוד השמחה במשפחת מנדלבוים, יוצאת לאור יצירה מופלאה שנכתבה לפני למעלה ממאה שנה ע"י זקנם המלחין החסידי לבית באבוב ר' משה דוד מנדלבוים ז"ל.

את העיבוד העשיר כתב משה מרדכי (מונה) רוזנבלום, שלאחר סיום ההקלטות כתב כך: "היצירה המופלאה היא יצירה ייחודית מיוחדת ונדירה המשלבת בתוכה כישרון מוסיקלי יצירתי מדהים, וחומרים משובחים כאלו כבר לא כ"כ שכיחים היום, ולפע"ד יש חשיבות גדולה להחזיר עטרה ליושנה".

"אני מודה להשם יתברך שזיכני להיות השליח לעבד את היצירה הנפלאה הזו! מה שהנחה אותי כל הזמן בדחילו ורחימו הוא, לשמור על האוטנטיות והשתדלתי להיות צמוד לרוח האורגינליות של היצירה, לצורך זה לא חסכתי במאמצים ותפילות לשמור על הרוח הקדושה שביצירה זו".

היצירה הוקלטה בסנטדרטים גבוהים במיוחד, באולפני זמירות-בנט ובאולפני ברדו, כשלהקלטות הוזמנו טובי נגני המוזיקה הקלאסית בישראל.

מאה שנים חלפו מאז פטירתו של המלחין ר' משה דוד מנדלבוים ז"ל, אך הוא עודנו חי כשניגוניו, ניגוני דביקות ושמחה עדין מושרים בבתי החסידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר