רק לא 'הוואווי'

ארה"ב מאיימת על גרמניה בניתוק יחסים

ארה"ב שולחת איום מפורש לגרמניה ומזהירה כי היא תנתק איתה את היחסים בכל תחומי המודיעין, אם תשתף פעולה טכנולוגית עם ענקית הטכנולוגיה הסינית - 'הוואווי' (בעולם)

שגריר ארה"ב בגרמניה, ריצ'רד גנרל (צילום: shutterstock)

ארצות הברית שלחה לגרמניה איום ברור, כי במידה והרשת האלחוטית במדינה תשתף פעולה עם ענקית האלקטרוניקה הסינית, 'וואוואי' (huawei), ארה"ב תפסיק כמעט לחלוטין את שיתוף הפעולה המודיעיני בין 2 המדינות.

'רויטרס', מדווח, כי שגריר ארה"ב בגרמניה ריצ'רד גרנל, הוציא את מכתב האזהרה בשבוע שעבר (שישי) ובו כאמור, אזהרה של ארה"ב לגרמניה לא לשתף פעולה עם הסינים ועם הטכנולוגיה של החברה הסינית הגדולה. במכתב נאמר כי במידה והיא כן תחליט לתת לחברה הסינית להתקין את הרשת האלחוטית, ההשלכות יהיו חמורות.

כזכור, בעבר ארה"ב גם הייתה מעוניינת להשתמש בטכנולוגיה הסינית בשביל רשת ה-5G, ואף בכירי מודיעין אמריקאים ומומחים אחרים הסכימו כי ל"וואווי" יש יתרונות שלמתחריה אין, דבר שעורר חשד ונפתחה חקירה פדרלית כנגד 'וואואי'.

על פי דו"ח של ועדת המודיעין הקבועה של בית הנבחרים האמריקאים, יש ל"וואווי" אשראי של 100 מיליארד דולר מהבנקים שבשליטת בייג'ין שהיא יכולה להציב לטובת לקוחותיה. משמעות הדבר היא שהחברה הסינית יכולה להגיש הצעות במחיר נמוך יותר מחברות מתחרות כגון "סיסקו" ו"אריקסון" זאת במטרה להשתלט על המידע ולרגל לטובת סין.

ב"וואווי" חולקים על הטענות נגדם. בדו"ח של בית הנבחרים נכתב כי "'וואווי' הסבירה ב-23 בפברואר 2012, בפגישה עם חוקרים של הוועדה, כי המטרה של האשראי הנדיב העומד לרשותה היא שסין "תיראה מרשימה", וכי ''וואווי' נאלצה להפגין תחרותיות כדי שתמשיך לקבל עוד הלוואות מבנקים סיניים'". נציגי החברה אמרו שבשנים 2005-2011 נמשכו מקו האשראי הזה רק 5.9 מיליארד דולר.

רק לפני חודשים ספורים נעצר מנכ"ל וואוואי בקנדה, והוא הוסגר לארצות הברית בחשד לריגול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר