"בשליטה ישראלית"

ארה"ב מגדירה מחדש: יהודה ושמרון - לא 'שטחים כבושים'

בניגוד לעבר, בדו"ח זכויות האדם של מחלקת המדינה האמריקאית הוסר המונח "שטח כבוש" מכלל שטחי יו"ש. כמו כן רמת הגולן הוגדרה כ"שטח בשליטה ישראלית" (מדיני)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
הגולן (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

דו"ח רשמי של מחלקת המדינה האמריקאית שפורסם היום (רביעי) מגדיר את רמת הגולן כשטח בשליטה ישראלית, וזאת ברקע המאמצים הישראלים להביא להכרה אמריקאית ברמת הגולן כשטח בריבונות ישראל.

המדובר בדו"ח בנושא זכויות האדם אותו מפרסמת מחלקת המדינה מידי שנה, ובניגוד לעבר, השנה, אין אזכור למילים "שטח כבוש" - גם בנוגע לשטחי יהודה ושומרון.

עד לפני שנה, כותרת החלק בדו"ח העוסק בישראל היה "ישראל והשטחים הכבושים". שנה שעברה שונה הכותרת ל"ישראל, רמת הגולן, הגדה המערבית ועזה", אך בגוף הדו"ח עדיין היה אזכור כי השטח כבוש - אזכור שהשנה נעדר.

ההסבר הרשמי הוא כי הדו"ח אינו עוסק בהגדרות משפטיות אלא בזכויות אדם, אך השינוי מתרחש ברקע המאמצים הישראלים להביא לשינוי המדיניות האמריקאית.

נתניהו וגרהאם, היום. (צילום: איתי בית-און, לע"מ)

רק ביום שני השבוע, סייר הסנאטור לינדזי גרהאם ברמת הגולן עם ראש הממשלה נתניהו והצהיר "אשוב לסנאט בארצות הברית ואעבוד עם הסנטור קרוז להתניע מהלך להכרה בגולן כחלק ממדינת ישראל עכשיו ולתמיד".

"ישראל שלטה בטריטוריה הזאת במלחמה על קיומה. האזור הזה נלקח בכוח צבאי משום שהוא שימש כמקום שיגור להתקיף את מדינת ישראל. יש באזור הזה היסטוריה יהודית עשירה", הוסיף.

נתניהו אמר בסיור המשותף: "רמת הגולן היא חלק מישראל והיא חייבת להישאר חלק מישראל לעד. אני חושב שחשוב שהקהילה הבינלאומית תכיר בעובדה הזאת ותקבל אותה, ובמיוחד ידידתנו הגדולה, ארצות הברית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר