סגן השר בראיון • צפו

פרוש: "כשינקלביץ יילך ברשימה לבד - נראה אם הוא נכנס"

סגן שר החינוך מאיר פרוש, מראשי 'יהדות התורה', בוחר משום מה להתייחס לעו"ד ינקלביץ, החרדית של גנץ, בלשון זו - כפי שמופיע בכותרת - ותוקף גם את החרדים בליכוד: "מטה חרדי? מטאטא" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הראיון המלא עם פרוש (צילום: כיכר השבת)

פחות מחודש לבחירות, וסגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר 'שלומי אמונים' (אגודת ישראל), מתייצב לראיון ל'כיכר השבת', בו הוא מדבר על הכל: ה'סולחה' עם דגל התורה, החלוקה הפנימית בתוך 'אגודה', הקרב על קולותיהם של חסידי חב"ד ודעתו על המועמדת החרדית במפלגת "כחול לבן".

הרבה דם רע עבר בין דגל התורה לאגודת ישראל בבחירות המקומיות; האם באמת שמתם הכל מאחוריכם, למען המטרה - או שמדובר בשילוב ידיים מדומה?

"אם אני מנתח את זה נכון, אגודת ישראל חוששת ללכת לבד בבחירות, וכך גם דגל התורה חוששת ללכת לבד. לכן איחדנו כוחות. אלו מפלגות נפרדות, בח"כים, בדעות ובכספים. כל אחד מתנהל לעצמו".

עדיין יש לך כעס על מה שקרה בבחירות המקומיות?

"עשינו עכשיו את ההסכם עם 'דגל' בלי כעס. ההסכם מדבר על חלוקה ברורה של חצי-חצי. המטרה היא חשובה".

חתימת הסכם האחדות ביהדות התורה (באדיבות המצלם)

אתם נאבקים לקבל ביהדות התורה את קולותיהם של חסידי חב"ד. למה שיצביעו דווקא יהדות התורה?

"חב"ד לא נמצאת באף מפלגה. זה מעצבן חסיד חב"ד שהוא שומע שמשייכים אותו למפלגה כל שהיא. אני אומר לחסידי חב"ד: אנחנו הרשימה החרדית ביותר, מאז ומתמיד".

"היום גם ברור שכל הזרמים ביהדות התורה אומרים 'אנחנו נלך עם נתניהו'. אין מצב שנהיה עם גנץ, כי לפיד איתו. לפיד ישלוט בו. אנשי יש עתיד ישלטו בגנץ, אם הוא יהיה בשלטון. לכן כל הזרמים ביהדות התורה מצהירים על הליכה בגוש של נתניהו. אנחנו המיומנים ביותר מבין כל המפלגות".

בשלב זה נשאל סגן השר מאיר פרוש על החלוקה הפנימית בתוך אגודת ישראל וההחלטה לשבץ את נציג חסידות ויז'ניץ לפני נציג בעלזא ח"כ ישראל אייכלר, אך פרוש סירב להשיב לשאלה, בטענה כי "לא עסקו בזה באף שלב".

מה דעתך על מצביעים חסידים שהולכים לליכוד?

"אני מוכן להמר על חמש שכונות חרדיות: נראה כמה יהדות התורה וכמה ליכוד יהיה בשכונה חרדית מובהקת. כל הסיפור שהחרדים הולכים לליכוד, איפה אפשר לבדוק את זה באמת? בשכונה חרדית! אנשים בתוך הליכוד מבלבלים את האויב. מטה חרדי יש להם? מטאטא יש להם".

עו"ד עומר ינקלביץ' (צילום: קים צילום אירועים ומגנטים)

כשנשאל פרוש על החרדית במפלגת "כחול לבן", עומר ינקלביץ, סירב לענות, אך מיד התבטא: "זה פוגע בכל יהודי חרדי. כשעומר ינקלביץ ילך לבד ברשימה - נראה אם הוא נכנס, אם הוא עשה משהו", השיב הפוליטיקאי החרדי, תוך שהוא משום מה בוחר להתייחס לעורכת הדין ינקלביץ' כגבר...

איך אתה מתייחס לחקירות נגד ליצמן?

"אני מכיר את סגן השר ליצמן באופן אישי, בוודאי בחלק הזה הוא אדם שזהיר מאוד. אני לא מאמין שהוא אמר למישהו 'תעשה משהו בניגוד למה שמותר לך'. זה רק 'ואהבת לרעך כמוך'. אנחנו חיים מלחיות ולעזור אחד לשני. כסגן שר הוא זהיר מאוד, ואני מאמין שהוא ייצא חלק. אני בטוח בחפותו, ורוצה מאוד לקוות שזה יעבור מהר".

"אצלנו בציבור זה לא משפיע, כי כל אחד יודע שדלת פתוחה זה הכרטיס ביקור", מסיים סגן השר מאיר פרוש את דבריו בראיון ל'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר