צפו בגלריה

'הכרת הטוב לרבנית': הרבנים התכנסו וחגגו

הקהילה התורנית בראנסי שליד פריז, בהנהגת הגאון רבי יהודה טולידאנו, חגגה במעמד מיוחד נדבך נוסף בהתפתחותה התורנית, לזכר מייסדה הגאון רבי יעקב טולידאנו זצ"ל (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
(צילומים: באדיבות המצלם)

אמש (רביעי) נערך במוסדות מרכז התורה בראנסי שליד פריז, מעמד אדיר ומרגש המציין נדבך נוסף בהתפתחות הקהילה התורנית במקום, המשגשגת בשנים האחרונות באופן מרשים.

בימים האחרונים הושלמו שיפוצם של היכל בית הכנסת המרכזי במקום ושל אולם בית המדרש, שישמשו את האברכים לומדי התורה.

עם תחילת המעמד, הוסר הלוט מעל השלט בהיכל בית המדרש, שעליו חרוט שמו החדש של בית המדרש: 'אור מרדכי', ע"ש רבי מרדכי פיקאר ז"ל. לאחר הטקס, הסבו מאות האורחים לסעודת מצווה בהיכל בית הכנסת החדש, אולם רחב ידיים הממוקם בבנין החדש אותו רכשה לאחרונה הנהלת מוסדות מרכז התורה.

במהלך האירוע הוכרז ע"י ראש המוסדות, הגאון רבי יהודה טולידאנו, כי המרכז הרוחני החדש ייקרא מעתה 'קהילת יעקב', לזכרו של מייסד המוסדות והקהילה, אביו - הגאון רבי יעקב טולידאנו זצ"ל.

באירוע, שנערך בליל ההילולא של הגר"י טולידאנו זצ"ל, השתתפו בכירי רבני צרפת, בהם, הגר"י כץ - ראש ישיבת "נשמת ישראל" בפריז, הגר"מ רוטנברג - אב"ד אגודת הקהילות בפריז, הגאון רבי מסעוד חמו - רב קהילת "מקור חיים" בפריז, ועשרות רבנים וראשי ישיבות.

ראשי ישיבת מיר בירושלים נאמו בפני הקהל, לאחר שטרחו והגיעו לכבד את המעמד. הגאון רבי יצחק אזרחי תיאר בהתרגשות את מסירות הנפש של מייסד הקהילה, וכיצד לאחר עשרות שנים זכה שהקהילה התורנית מתפתחת מעבר לגדרי הטבע. אחריו נשא דברים הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, שחיזק את בני הקהילה וקרא להם להתמיד ולהיות בין יושבי בית המדרש.

את המשא המרכזי נשא ראש המוסדות הגאון רבי יהודה טולידאנו, שבראשית דבריו כיבד את אחיו הגדול הגאון רבי שלום טולידאנו ר"מ ישיבת 'מאור התורה' בירושלים, אשר הגיע במיוחד לרגל האירוע בראש משלחת מיוחדת מארץ ישראל, לשאת דברים.

במשאו סקר הגר"י טולידאנו שליט"א, את השתלשלות המאורעות המלווים את התפתחות המוסדות שבמקום, ואת תוכניות הפיתוח של הבניין החדש, כאשר בקרוב יזכו אף תלמידי ישיבת 'חזון ברוך' לעבור לאגף החדש שבמבנה.

לאחר מכן העלה על נס את מסירות נפשו של אביו זצ"ל, ואת השותפות המיוחדת של אמו הרבנית טולידאנו שתיבדל לחיים, אשר במשך עשרות שנים ליוותה את בעלה הגאון זצ"ל בשממה הרוחנית והיהודית באותם הימים בהם הגיעו לצרפת, ועל דאגתה התמידית לפיתוח הקהילה התורנית במקום.

בדבריו ציין הגר"י טולידאנו שליט"א, שכאות הכרת הטוב לפועלה של הרבנית, הוחלט להנציח את שם אביה רבי מרדכי פיקאר ז"ל על אולם בית המדרש שבמקום, אשר ישמש מעתה את עשרות הלומדים והשיעורים הנאמרים במקום מידי יום.

עם סיום האירוע פרצו בריקוד עשרות תלמידי ישיבת 'חזון ברוך', אליהם הצטרפו כל בני הקהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר