קידוש השם

האברך שילם על הנזק שגרם כילד לאוטובוס

א', אברך מביתר עילית, השתלט בהיותו ילד על אוטובוס שחנה ליד החיידר בו למד וגרם לו נזקים גדולים. בשבוע שעבר הוא סגר מעגל מרגש ושילם לנהג האוטובוס את הנזק שגרם (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

א', אברך תושב העיר ביתר עילית, הצליח בשבוע שעבר לסגור מעגל ולשלם על נזק והשחתה שביצע לפני שנים רבות, בהיותו ילד בתלמוד תורה.

האברך, דובר שפת האידיש, סיפר לעלון 'השגחה פרטית' שתירגמו את דבריו כי "מול התלמוד תורה שבו למדתי, חנה אוטובוס במשך כמה ימים. החלטתי לבדוק אותו מקרוב, ניגשתי וניסיתי לפתוח את הדלת, למרבה ההפתעה נפתחה הדלת, נכנסתי ועברתי בין המושבים, התיישבתי בכיסא הנהג, לחצתי פה ושם, היצר הרע הצליח לסחוף אותי ואת חבריי להם סיפרתי על התגלית, ואחר הלימודים נכנסנו לאוטובוס והדברים יצאו משליטה".

לדברי האברך, "במשך כמה ימים השחתנו והרסנו מה שאפשר. שברנו את ההגה, הוצאנו את לוח השעונים ממקומו, קרענו את הריפוד של הכיסאות, והכל מתוך שובבות וחוסר מחשבה, האוטובוס הפך למין 'מחנה' של הכיתה".

האברך מספר כי "לא עבר זמן רב והנה בעל הבית הגיע. הוא חקר ודרש ופנה למנהל התלמוד תורה שחקר ודרש עד שהילדים יכירו בחטא ויבואו על עונשם. המנהל הביא דרשנים לעורר אותנו ואחד מהם אמר כי אמנם לא הגענו לגיל מצוות, אך קטן שהגדיל מוטל עליו לשלם את הנזקים שהזיק בהיותו קטן".

"שתיים עשרה שנה חלפו מהמקרה ההוא", סיפר האברך, "לאחרונה שמעתי סיפורים המלמדים כמה חשוב לבקש מחילה, למה לחכות לצרות שיגיעו? עלי לבקש מחילה מהנהג! כמה ימים לאחר מכן הזדמנתי לבית אבי, והנה, מול הבית חונה אוטובוס ועליו שם החברה של אותו רכב שהזקתי. התקשרתי עד שהגעתי לאותו נהג, קבעתי להיפגש עמו, השגתי הלוואה של כמה אלפי שקלים בתשלומים נוחים ומיד שלמתי לנהג את הפיצויים על הנזק שגרמתי לו. שמח שהספקתי לשלם בזמן לפני שמשמים יעוררו אותי וישלחו לי איתותים כואבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר