בהפלגה על הנהר

ערב הוקרה לידידי ותומכי בית הכנסת המרכזי במוסקבה

לקראת שבת זכור, השבת בה התקיימו לראשונה תפילות בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" לפני ח"י שנים, נערך ערב הצדעה מיוחד לידידי בית הכנסת, בהפלגה בנהר. צפו (בעולם)

(צילום: לוי נאזרוב)

לקראת שבת זכור, השבת בה התקיימו לראשונה התפילות בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" לפני ח"י שנים, עורכים גבאי בית הכנסת ערב הצדעה מיוחד לתומכים ולידידים של בית הכנסת, המקום אשר נהפך ברבות השנים לביתם הרוחני של אלפי יהודים במוסקבה.

בית הכנסת ההיסטורי 'מארינה רושצ'ה' הוקם כבר לפני כ-100 שנה, ולפני ח"י שנה הועתק למבנה הגדול והמרשים שהוקם על-ידי רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, על חורבות הצריף העתיק של בית הכנסת הישן שנשרף.

במוצאי שבת שעברה, נערכה הפלגה מיוחדת בנהר מוסקבה הגדול, בשילוב סעודתא דדוד מלכא משיחא, שנפתחה ע"י מנהל הקהילה ומגבאי בית הכנסת הרב מרדכי ויסברג. את המשא המרכזי נשא המרא דאתרא ורבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, ולאחר-מכן כובד בחלוקת התעודות לתומכים, יחד עם נשיא איגוד הקהילות ברוסיה הר' אלכסנדר ברדה.

על החלק האומנותי הופקדו ר' דוד טויב ור' דוד פלדמן, משמחי אלוקים ואדם, שהרימו את הקהל הרב טפח מעל הקרקע, בשירה חסידית טהורה ומשמחת ויצאתם, קיבלו האורחים את החוברת החדשה "כי ביתי בית תפילה" המסקר את הפעילות הגדולה במהלך כל מעגל השנה בין כותלי בית הכנסת המרכזי במוסקבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר