מתיחות עזה

אזעקת "צבע אדום" בערי המרכז: שני שיגורים משטח עזה

אזעקת צבע אדום נשמעה בבני ברק ובערים נוספות במרכז. תושבים דיווחו על קולות פיצוץ עזים. דובר צה"ל מסר כי מדובר בשני שיגורים משטח רצועת עזה שלא יורטו על ידי צה"ל (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בשעה 21:06 דקות נשמעה אזעקת צבע אדום בערי המרכז. תושבים מדווחים על קולות נפילה חזקים במיוחד. דובר צה"ל מסר כי מפרטים ראשונים עולה כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

על פי הדיווחים שלא אומתו, אחד מהשיגורים יורט על ידי מערכת 'כיפת ברזל'. על פי דיווחים אחרים, גם הם עדיין לא אומתו דים, רקטה אחת נפלה אל הים מבלי שיורטה על ידי 'כיפת ברזל'.

מאוחר יותר סמוך לשעה 22:10 מסר דובר צה"ל כי מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש אך לא בוצע יירוט של מערכות ההגנה האווירית. מצה"ל נמסר כי לא מוכר נזק או נפגעים באירוע וכי אין הנחיות מיוחדות לעורף.

שיירת ראש הממשלה יצאה ממעון ראש הממשלה לכיוון הקריה בתל אביב, כדי לדון בדחיפות בהסלמה ובתגובת ישראל לירי.

בינתיים, ארגון הג'יהאד האיסלאמי מיהר על פי דיווחים מעזה לפרסם נטילת אחריות ואמר "ירינו טילי פאגר 75 לתל אביב". דיווחים אחרים מסרו כי הארגון מכחיש כל קשר לירי. על פי דיווחים אחרים בעזה, החמאס מתכונן לתקיפה ישראלית ואנשיו נוטשים את מבני הארגון.

היישובים המרכזיים בהם נשמעה האזעקה: תל אביב יפו, חולון, רמת גן, גבעתיים, בני ברק. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר לחדשות ערוץ 12 שעיריית תל אביב פותחת את המקלטים הציבוריים בעיר. מעיריית בני ברק נמסר לעומת זאת כי בינתיים אין הוראה לפתוח את המקלטים.

מארגון איחוד הצלה נמסר, כי עקב שמיעת אזעקה במרכז הארץ טופלו עד כה ע"י חובשי איחוד הצלה מספר נפגעי חרדה. ילד כבן 10 נפצע באורח קל במהלך הריצה למרחב מוגן בבני ברק. הילד מפונה כעת באמבולנס של איחוד הצלה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים מעייני הישועה כשהוא סובל מפגיעה בגפיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר