חלק מכנופיה

נעצרו תוקפי הרב הראשי לארגנטינה; הרקע לא אנטישמי

שניים מהאנשים שתקפו את הרב דוידוביץ' נעצרו בארגנטינה. חקירתם העלתה כי הם חלק מכנופיית שודדים הפורצים לבתים, והמניע לאירוע לא היה אנטישמי אלא פלילי (בעולם)

הרב דוידוביץ' (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

בארגנטינה עצרו שניים משבעת תוקפי הגאון רבי גבריאל דוידוביץ', הרב הראשי לארגנטינה ונשיא ארגון הגג של יהודי המדינה (AMIA).

מחקירתם עולה כי הרקע לאירוע, בניגוד לשלל הודעות הגינוי שפורסמו, אינו אנטישמי וכי מדובר בחלק מכנופיית שודדים הפורצים לבתים ולדירות של אנשים.

ימים ספורים לאחר התקיפה, שחזר הרב את שאירע, בציטוטים שפורסמו בעיתון ידיעות אחרונות. "התעוררתי בבהלה לקול רעשים בחדר השירותים שצמוד לחדר השינה שלי", סיפר הרב.

"ניגשתי לחדר השירותים ושם אני מוצא את עצמי עם אדם שנכנס מחלון צר של השירותים שפונה לרחוב. ניסיתי להיאבק בו. רצתי לפתח הבית, פתחתי את הדלת וצעקתי 'הצילו'.

"באותו רגע נכנסו לבית שאר חברי הכנופייה, שמנתה שבעה בסך הכל. הם השכיבו אותי על הרצפה, עם הפנים כלפי מטה. התחננתי שיתנו לי לנשום. הם כיסו לי את הראש והתחילו לדרוך עליי ולבעוט בי. כאן איבדתי את ההכרה".

לאחר שתקפו את הרבף הם עברו לאשתו, קשרו אותה וקיללו אותה - אך לא היכו אותה. הם אמרו לה כי הם יודעים שהוא הרב הראש ויש להם תכשיטים ושאלו איפה הכסף והתכשיטים. הם הפכו את הארונות בבית, לקחו תכשיטים ועזבו את המקום.

שני תיירים שעמדו מחוץ לבית וראו את המתרחש הזעיקו את המשטרה. השוטרים מצאו את הרב שרוע על הרצפה, מחוסר הכרה, והזעיקו את כוחות ההצלה שפינו אותו לבית החולים עם תשע צלעות שבורות, נקב בריאות ופציעות שונות. הרב אושפז במצב קשה ולאחר שנותח מצבו התייצב והוא מוגדר בינוני. לאחר כמה ימים, שוחרר מבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר