אלימות בפריז

שוב סוער: האפודים הצהובים חזרו לרחובות

המפגינים נגד הנשיא מקרון הציתו סניף בנק, והכבאים הצליחו לחלץ בשלום אם וביתה. יותר ממאה מפגינים נעצרו בהפגנה האלימה, בה השתתפו כעשרת אלפים איש (חדשות, בעולם)

אילוסטרציה, מהומות בפריז (צילום: shutterstock)
המחאה נגד נשיא צרפת עמנואל מקרון מצידם של "האפודים הצהובים" מתחדשת. אחרי מספר שבועות בהם הפגינו ברוגע יחסי, השבוע חזרו להתפרע ברחובות.
לפי ההערכות הממשלה, כעשרת אלפי בני אדם השתתפו השבוע בהפגנות, בשיאם הציתו סניף בנק. הלהבות התפשטו, והכבאים הצליחו ברגע האחרון לחלץ אם וביתה.
בנוסף, המפגינים ניפצו חלונות ראווה של חנויות יוקרה, ובזזו מספר חנויות בשאנז אליזה. המפגינים גם הציתו ניידת משטרה ויידו אבנים לעבר השוטרים, שהגיבו בהתזת גז מדמיע לכיוון המפגינים.
המחאה של המפגינים, באה בעקבות מדיניות יוקר המחיה של ממשלת מקרון, ועליית מחירי הדלק, שכבר בוטלה עקב המחאה. מקרון מצידו ניסה להרגיע את הרוחות, כאשר הוא מציע שורה של הטבות למעמד הפולים בשווי של כ-10 מיליארד אירו, אך את המפגינים זה לא מספק, והם ממשיכים בשורת מחאות כנגד מקרון.
המחאה, מצליחה לצבור תאוצה משני צידי המפה הפוליטית הצרפתית, בעיקר מהקיצוניים משמאל ומימין, לפני חודשיים הורתה ממשלת צרפת לדכא את ההפגנות. הוראה זו הציתה עוד יותר את המחאה, שנושאת בחובה גם סממנים אנטישמים ותקיפות נגד יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר