אסון ההתרסקות

הטייס צעק בקשר למגדל הפיקוח: "עצור"

הקלטות אחרונות בהם נשמע הטייס צועק בהיסטריה למגדל הפיקוח "עצור.. עצור", כאשר הוא מתחנן שיקשיבו לו כי הוא רוצה לטפס לגובה עם המטוס, בעקבות התקלה שגילה (עולם)

התרסקות מטוס, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הממשלה באתיופיה עדיין חוקרת את נסיבות התרסקות המטוס, אך סוכנות הידיעות 'רויטרס', מפרסמת הערב (מוצ"ש) הדלפות ממהלך החקירה.

על פי הדיווח, הטייס דיווח על תקלה וביקש לטפס בגובה התעופה, אבל נעלם מהמכ"ם - רגעים ספורים לאחר שנשמע אומר בבהלה: "עצור, עצור".

לטענת המקור, שהאזין להקלטה של הרגעים האחרונים בטיסה, הטייס ביקש רשות ממגדל הפיקוח לטפס לגובה של 14 אלף רגל מעל לפני הים, אך המטוס נעלם מן המכ"ם כבר בגובה של 10,800 רגל.

מטוס הבואינג של חברת 'אתיופיאן איירלינס', התרסק כזכור, בשבוע שעבר יחד עם 157 אנשים, כשבתוכו גם שני ישראלים, היום מדווח מקור המעורב בחקירה, כי מיד לאחר ההמראה המטוס טס על מהירות גבוהה - וחריגה, והטייס דיווח על בעיות שליטה חמורות בתא הטייס.

לפי המקור, הטייס היה נשמע מפוחד למדי, והוא רצה לחזור בחזרה לשדה התעופה, כשהוא ביקש רשות ממגדל הפיקוח, הוא שמע אותם מדברים עם מטוס אחר, והוא נשמע זועק, 'עצור עצור', כדי שיפסיקו את השיחות עם מטוסים שלא נמצאים בסיכון כמוהו. לאחר מכן הוא נעלם מהקשר, וככל הנראה, אילו היו רגעיו האחרונים.

מלבד הישראלים, מצאו את מותם בהתרסקות אזרחי מדינות רבות אחרות. על פי דיווחים, נהרגו גם 32 קנייתים, 18 קנדים, 9 אתיופים, 8 סינים, 8 איטלקים, 8 אמריקנים, 7 בריטים, 7 צרפתים, 6 מצריים, 5 הולנדים, 4 הודים, 3 רוסים. מכל אחת מהמדינות הבאות: בלגיה, אוגנדה, תימן, סודן, טוגו, מוזמביק ונורווגיה, נהרג אזרח אחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר