סערת הטלפון

גנץ ליועמ"ש: בדוק מי הדליף את הפריצה האיראנית

בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן', מסתבך והולך סביב פרשיית הפריצה האיראנית לטלפון האישי שלו. לצד ביקורת פנים-מפלגתית, פונה גנץ ליועמ"ש כדי שיבדוק מי הדליף את הפריצה (חדשות)

בני גנץ, ביום שישי (צילום: פלאש 90)

מפלגת 'כחול לבן' פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי שזה יורה על בדיקה מקיפה מהיכן הודלפה פרשת החדירה האיראנית למכשיר הטלפון הסלולרי של בני גנץ, יו"ר המפלגה.

במכתב אל היועמ"ש מנדלבליט, כותבים באי כוחה של המפלגה, עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל כי "המדובר ב'הדלפה' שמקורה בגורם בעל נגישות למידע ביטחוני רגיש ובעל אינטרס לנסות ולפגוע ברא"ל (במיל') גנץ".

לטענתם, "אין לכחד כי קיימות שורת של אינדיקציות המוליכות את נתיב 'ההדלפה' ללשכה מסוימת מאוד הנמצאת בירושלים. דא עקא, נוכח חשיבותה הקריטית של הסוגיה, אין מקום להשערות, כי אם להליך בדיקה מהיר, יסודי ונחרץ לגלות את מקור 'ההדלפה'".

לדבריהם, הדלפה של האירוע שהינו בעל מאפיינים העלולים להיות ביטחוניים מהווה פגיעה חמורה בביטחון המדינה ואם ההדלפה נעשתה ממניע פוליטי הרי שיש בכך גם הפרת אמונים בדרגה החמורה ביותר.

"על רקע זה אדוני מתבקש להורות על בדיקה לאלתר", כותבים באי כוחה של המפלגה. בנוסף הם דורשים כי יורה למערך הסייבר הלאומי "להקפיד כלה כחמורה בתקופת בחירות ולהימנע מכל פעולה העלולה לשרת דורם פוליטי ספציפי זה או אחר. כן מתבקש אדוני להורות לראש הממשלה, הממונה על מערך הסייבר, כי יפעל בהתאם לחובתו על פי דין ויימנע מעשיית כל שימוש אישי ופוליטי בגורמים הכפופים לו או במידע המונח לפניו".

בנתיים נמשך העימות בין המפלגות, בעוד 'כחול לבן' מאשימים את ראש הממשלה נתניהו בהדלפת הסיפור, במפלגת 'הליכוד' טענו מנגד כי גנץ הוא המועמד המועדף על שלטון האייתוללות בטהרן.

ביום שישי, זמן קצר לפני כניסת שבת קודש, התייצב בני גנץ מול המצלמות וטען כי "מישהו הוציא סיפור פוליטי, רכילותי והזוי לחלוטין". כשנשאל מה היה בטלפון, השיב: "אני לא הולך למקום של רכילות. בני גנץ הוא לא הסיפור, הטלפון שלו הוא לא הסיפור. ואני לא נתון לשום איום או סחיטה בשום אופן. זו חטטנות שאני לא מתכוון להתייחס אליה".

ב-ynet ציטטו גורם במפלגת 'כחול לבן' שטען כי "גנץ מחזק את האירוע במקום להרוג אותו. הוא פשוט צריך לספר מה יש שם, אף אחד לא יודע מה יש שם וגם אנחנו לא. אז העיסוק סביב הנושא הזה מעצים את הסיפור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר