"הרצח במסגדים"

שלח מייל לרוה"מ לפני הירי; וביקר בישראל

פרטים חדשים על "רוצח המסגדים" מניו זילנד מגלים כי החשוד המרכזי ביקר בישראל לפני שנתיים. וגם: שלח מייל בו הוא מספר על עצמו לרוה"מ כ-9 דקות לפני הרצח (בעולם)

מתוך הלייב של הירי ממצלמת היורה (צילום: מתוך הטוויטר)

החשוד המרכזי ברצח המסגדים בניו זילנד, ברנטון האריסון טארנט, בן ה-28, שלח לראש ממשלת ניו זילנד דקות ספורות לפני שביצע את הרצח את גילוי הדעת שלו שכלל 74 עמודים, נגד מה שהוא מכנה הפלישה המוסלמית, לניו זילנד.

9 דקות לפני שהוא התחיל לבצע את הרצח שלו, שלח הרוצח אימייל בו מפורטים לאורך 74 עמודים כל דעותיו הפוליטיות, במייל המדובר לא היו פרטים ספציפיים והוא אף לא כלל את המיקום שלו, כך שבכל מקרה ראש הממשלה לא יכלה למנוע את הטבח, אך למרות כך כ-35 דק' לאחר מכן הוא נעצר בידי כוחות המשטרה.

בתוך כך, התברר, כי הרוצח ביקר בישראל לפני כשנתיים. פקיד ישראלי אמר הערב (ראשון), לברק רביד בחדשות 13, כי טרנט נכנס לישראל ב-25 באוקטובר 2016, עם דרכונו האוסטרלי. בשדה התעופה הוא השיג ויזה ל-3 חודשים. וסך הכל שהה בישראל 9 ימים. אותו פקיד ציין, כי לא היה כל מידע מחשיד לגבי טרנט שהגיע לישראל אחרי ביקור של כמה ימים בטורקיה.

כזכור, בפיגוע המדובר היו כ-49 הרוגים ויותר מ-20 פצועים, בשני פיגועי ירי קשים שהתרחשו בשבוע שעבר (שישי), בשני מסגדים בעיר קרייסטצ'רץ' בניו זילנד. המשטרה המקומית עצרה שלושה גברים ואישה, בחשד למעורבות בירי, אחד מהם אזרח אוסטרליה, ואיתרה כמה מטענים מאולתרים בכלי רכב ובאחת מזירות הירי.

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, הודיעה כי הכריזה על רמת האיום הביטחוני הגבוהה ביותר במדינה, וכי הארבעה שנעצרו בחשד למעורבות בפיגוע, לא היו ברשימות המעקב של המשטרה. אחד היורים, אף שידר בלייב את הירי כולו ממצלמת "גו פרו" ששם על ראשו ותיעד את הטבח המחריד.

ההערכה, שהסיבות לירי היא התנגדות להגירה ולמהגרים למדינה דבר שאושר עם היוודע דבר המייל ששלח הרוצח לראש הממשלה.

"זה אירוע רציני ומתגלגל", אמר מייק בוש, קצין משטרה בניו זילנד. "המשטרה מגיבה למצב עם מלוא היכולת, אבל הסיכון נשאר גבוה מאוד". על פי הדיווחים, המשטרה הניו זילנדית הורתה למוסלמים להתרחק לעת עתה מהמסגדים, שנסגרו בהוראת המשטרה מחשש לאירועים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר