צפו בתיעוד

אלוף פיקוד מרכז: לא נרפה עד שנתפוס אותו

האלוף נדב פדן אומר במקום הפיגוע באריאל כי כוחות צה"ל ירדפו אחרי המחבל ביום ובלילה עד לתפיסתו, והוסיף לתאר את כל מהלך האירועים הבוקר שלב אחר שלב (חדשות, בארץ)

מחפשים היום את המחבל (צילום: (צילמסך דו"צ))

כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות לאיתור המחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב הבוקר (ראשון) בצומת אריאל, שם דקר למוות את גל קיידאן, לוחם צה"ל בן 19 מהעיר באר שבע.

תחקיר ראשוני של צה"ל מאשר כי את הפיגוע ביצעו שני מחבלים, ולא מחבל בודד כפי שסברו עד כה. יצוין כי חלק מעדי הראייה טענו כי היו 2 מחבלים.

מפקד פיקוד מרכז, האלוף נדב פדן אומר היום במקום הפיגוע: "היום בשעות הבוקר המאוחרות מגיע מחבל חמוש בסכין לצומת אריאל, ומפתיע שני חיילים שלנו שנמצאים במשימת הגנה על הצומת. כתוצאה מהתקיפה, נפגע ולבסוף נהרג אחד הלוחמים. שאר הלוחמים, רדפו אחרי המחבל והצליחו לירות בו, אך לצערי הוא המשיך לברוח".

"במהלך הבריחה של אותו המחבל הוא תקף אזרח השתלט על רכב ונוסע לכיוון מערב שם הוא מצליח בטרמפיאדה אחרת לירות בחייל נוסף, וכרגע כוחות צה"ל מבצעים מרדף אחריו,נרדוף אחריו ביום ובלילה, ואנחנו נגיע למחבלים בכל מקום שהם יסתתרו". סיים פדן

בניגוד להאשמות כי החיילים לא הגיבו בירי לעבר המחבלים, בצה"ל טוענים כי בוצע ירי ועל פי ההערכות אחד המחבלים אף נפצע בכתף, אך זה לא מנע ממנו להמשיך בירי.

המחבלים, חטפו את נשקו של החייל אותו רצחו - ופתחו בירי, ממנו נפצע חייל נוסף באורח קשה והרב אחיעד אטינגר נפצע באורח אנוש. תוך כדי ירי, גנבו רכב עם לוחית זיהוי ישראלית ונמלטו מהמקום.

על פי התחקיר הראשוני של צה"ל, אחד החיילים אף ניסה לפתוח במרדף רגלי אחר המחבלים, אך הצליחו להימלט כאמור, ברכב ישראלי.

בשעות האחרונות, בשיתוף שירות הביטחון הכללי, מבצעים לוחמי צה"ל, יחד עם כוחות מיוחדים שהוקפצו לגזרה, חיפושים נרחבים אחר המחבל.

במערכת הביטחון מרכזים כעת מאמצים גדולים על מנת לאתר ולתפוס את חוליית המחבלים, בעיקר בשל החשש כי הם עשויים לצאת בימים הקרובים לנסות לבצע פיגועים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר