פרטים חדשים

האיראנים שהתחזו לישראלים החזיקו 4 דרכונים

התקשורת בארגנטינה ממשיכה לעסוק בהרחבה בזוג האיראנים שנעצרו בשבת האחרונה במדינה לאחר שנכנסו לארגנטינה כשהם עושים שימוש בדרכון ישראלי מזויף (בעולם)

שני החשודים (צילום: רשויות החוק בארגנטינה)

היום (שני), נחשפו בתקשורת הארגנטינית פרטים נוספים על מעצר האיראנים שניסו להיכנס למדינה, כשהם משתמשים בדרכונים ישראלים מזויפים. בעיתון "קלארין" דווח, כי ברשותם של השניים שנכנסו למדינה בזהות בדויה היו ארבעה דרכונים. שניים מהם שימשו אותם כדי לעזוב את ספרד בטיסת "אייר אירופה" ובשני האחרים הם השתמשו כדי להיכנס לארגנטינה.

השניים, סאג'ד סאמיאל נסראני (27) ומשורה סאבזלי (30), נחקרו בחשד למעורבות בפעילות טרור של הרפובליקה האיסאלמית. הגבר החזיק דרכון "ישראלי" תחת השם נתנאל טולדנו והאישה תחת השם רבקה טולדנו.

באופן מעניין, דווקא השם של השניים עורר את חשדם של הבודקים הארגנטינים, הסיבה לכך: בשנות התשעים היה בשגרירות ישראל בארגנטינה נספח עם שם זהה. כמו גם שגיאות כתיב מוזרות.

שני החשודים הגיעו לארגנטינה בטיסה מספרד. לאחר מעצרם טענו השניים, כי הם אזרחים שברחו ממדינתם דרך טורקיה ועברו ביוון, משם גורשו, אך הצליחו בסופו של דבר להגיע לספרד. שם, לדבריהם, הם השיג את הדרכונים. בארגנטינה ביקשו מהאינטרפול מידע דחוף על שני החשודים שם התברר כי השניים פעלו בצורה חשאית כל העת בניסיון לכסות את עקבותיהם.

בחקירתם של הזוג עלה כי לפני מעצרם, הם החליפו מלונות שאליהם נרשמו בשמות בדויים. בסך הכול הם היו בשלושה מלונות בשלושה ימים ככל הנראה בניסיון לטשטש את עקבותיהם. הם ביצעו שיחה בת 85 שניות לטלפון ארגנטיני, מאחד מהטלפונים שברשותם ומערכת הביטחון הארגנטינית מנסה להגיע אל האדם אליו התקשרו.

הרשויות תפסו ברשותם מצלמה, מחשב אישי ושני טלפונים - אנדרואיד שאותו הצליחו החוקרים לפרוץ ואייפון, שממנו לא הצליחו להשיג מידע.

על פי הדיווח, לאחר הגעתם לארגנטינה התראה הופצה לאחר שפקיד בקרת גבולות בנמל התעופה מיניסטרו פיסטריני בבואנוס איירס גילה כי הדרכונים "גנובים". למרות הגילוי, השניים שוחררו לדרכם. יחידה במשרד הפנים הארגנטינאי עדכנה את יחידת האינטרפול בירושלים בפרטי המקרה. לפי הדיווח, תוך כמה שעות, גורמים ישראליים עדכנו את הגורמים הארגנטינאים כי מספרי הדרכונים שהציגו האיראנים נגנבו וכי הם שייכים לאזרחים ישראלים - דוד ובריז'יט אסולין - השוהים בישראל.

עוד דווח בתקשורת הארגנטינית, כי בישראל הודיעו לארגנטינאים כי טביעות האצבע והתמונות של החשודים לא תואמות לאלה של בעלי הדרכונים. עוד נמסר כי השמות המזויפים על הדרכונים לא הופיעו בשום מאגר נתונים וכי כל הבדיקות מראות שהמסמכים מזויפים, בין השאר שגיאות כתיב בעברית ב"דרכונים", לדוגמה המילה ירושלים שנכתבה "ירושלם" טעות לא אופיינית בעליל או האזרחות ה"ישךאלית" של האישה והכיתוב "מדינת ישךאל" מעל הדרכון.

בארגנטינה העבירו את הטיפול בתיק ליחידה ללוחמה בטרור שעצרה את השניים לאחר מכן במלון בו שהו וכאמור הם נחקרים כעת בניסיון להבין מה הייתה מטרת בואם למדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר