ירי בנגמ"ש

לוין מלגלג: "התכנית למעבר אחוז החסימה"

יריב לוין, הרואה עצמו כמועמד לשר המשפטים, תקף את תכניתה של השרה איילת שקד. "תכנית שקד למהפכה משפטית נראית כמו התכנית למעבר אחוז החסימה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יריב לוין (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בתגובה לתכניתה של שרת המשפטים איילת שקד למהפכה שיפוטית שהוצגה הבוקר (שני), תוקף השר יריב לוין, מועמד ששמו עולה כמי שעשוי לכהן במשרד, ואומר כי מדובר בתכנית "למעבר אחוז החסימה", כשהוא מרמז למצבה הקשה של מפלגת "הימין החדש" בסקרים.

"ארבע שנים אנחנו שומעים על כך שאנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה כשבפועל אנו נמצאים במציאות הגרועה ביותר שהיינו בה אי פעם", אמר לוין בראיון לכתבת חברת החדשות, עמליה דואק, ברב שיח בנושא המדיניות הכלכלית 2020 בבורסת היהלומים הישראלית.

לוין תקף: "אחרי ארבע שנים בהן בג"ץ עושה ככל העולה על רוחו ועכשיו גם פוסל מועמדים ומאפשר לתומכי טרור לשבת בכנסת, הדברים לצערי, נמדדים במבחן התוצאה ולא במבחן ההצהרות".

השר הוסיף כי "אי אפשר לשנות את המערכת במינוי כזה או אחר. צריך שינוי יסודי בכל השיטה. שינוי גדול ומשמעותי גם בשיטת המינויים, גם בהורדת גיל הפרישה של השופטים וגם במתיחת קו ברור בין הרשויות".

אלו עיקרי תכניתה של השרה שקד: 1. ביטול הוועדה למינוי שופטים לשופטי עליון, ובמקום זה, ימונו כך: שרת המשפטים תביא מועמד לאישור הממשלה והכנסת. 2. יתקיים שימוע ציבורי לשופטי עליון. 3. העברת פסקת ההתגברות במתכונתה המלאה. 4. שר יוכל לייצג את עצמו בבית המשפט, גם בניגוד לדעת היועץ המשפטי שלו. 5. העברת חוק היועמ"שים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר