מחאת האסירים

מחבלי חמאס הציתו עשרה תאים בכלא רמון

במחאה על התקנת המיסוך הסלולרי, הציתו האסורים המזוהים עם ארגון הטרור העזתי מזרנים ב-14 תאים. שב"ס היה ערוך, והשריפה כובתה בידי צוותי כיבוי. אסיר אחד נחבל (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
כלא, אילוסטרציה (צילום: ויסאם נסאר, פלאש 90)

אסירים בבית סוהר רמון, באגף החמאס, הציתו הערב (שני) מזרנים בארבעה עשר תאים. מדובר באחד האגפים בו התקינו באחרונה מיסוך לחסימת הסלולרים.

בשב"ס (שירות בתי הסוהר) נערכו מראש לאפשרות זו, וצוותי הכיבוי יחד עם סגל בית הסוהר שהיו בכוננות, כיבו את השריפה.

במהלך העבודות לכיבוי השריפה, איש סגל אחד נחבל קלות בידו וטופל במקום. כמו בן, אסיר אחד נחבל קלות ברגלו וטופל במקום.

ההחלטה להתקין משבשי קליטה בבתי הכלא רמון וקציעות שבדרום הארץ, התקבלה לאחר שעלה חשש כי מחבלים העצורים בבתי הכלא מכווינים הוצאה לפועל של פיגועי טרור, בדגש על ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי.

כך החביאו האסירים את הסלולריים בכלא (צילום: דוברות שב"ס)

בשב"ס, הבינו מראש כי הצעד עשוי לגרור תגובה מצד האסירים, ונערכו לכך. "בעקבות פעילות של שב"ס לסיכול ניסיונות הכוונת טרור מתוך בתי הסוהר, ובעקבות הודעת חמאס על צעדי מחאה, נערך שב"ס לתרחישים שונים ובהם תקיפות סגל, הפרות משמעת באגפים וחבלה באמצעים ובציוד. הובהר לאסירים כי פעולות מעין אלה מצד אסירים תיענה בתגובה תקיפה".

בתנועת האסירים פרסמו הודעה בעקבות החלטת שב"ס, בה כתבו בין היתר כי "שב"ס והדרג המדיני פתחו במלחמה נגדנו. אנו מפצירים בציבור הפלסטיני לתמוך במאבק. זו שעת המבחן, זמן לפתוח את הלב ולהוכיח את המחויבות כלפי האסירים".

הם פנו אל הפלסטינים בקריאה: "אל תותירו אותנו בשדה הקרב לבד, אנו חווים מתקפה חסרת תקדים, חייבים להיאבק בחזרה. הפכנו קלף מיקוח בבחירות זולות, האם אתם מוכנים לכך?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר