התעלומה נפתרה?

חוקרים טוענים: "ג'ק המרטש" - יהודי מפולין

הרוצח הסדרתי הכי מסתורי היה יהודי? כך לפחות טוענים חוקרים בבריטניה, בהתבסס על נתונים גנטיים המוכיחים כי הוא היה מהגר יהודי מפולין ששמו אהרון קוסמינסקי (בעולם)

ג'ק המרטש, הדמייה (צילום: שאטרסטוק)

ג'ק המרטש, הוא כינויו של רוצח סדרתו שהטיל את אימתו על רחובות לונדון לפני 130 שנה. המאמצים הרבים ללכידתו עלו בתוהו, והוא הפך לאגדה מסתורית.

כעת, טוענים חוקרים בבריטניה כי הצליחו לגלות את זהותו של הרוצח, ולפי טענותיהם מדובר ביהודי שהיגר למדינה מפולין, ושמו בישראל הוא אהרון קוסמינסקי.

בעבר כבר עלו מספר סברות המחזקות את החשד כי קוסמינסקי הוא הרוצח המדובר, אך דיווחים אחרים הצביעו על שורת חשודים אחרת, ומספר סתירות מהותיות התגלו בין הטענות הקושרות אותו לבין תיאורים שנרשמו באותם ימים מפי עדי ראיה.

אך על פי החוקרים, במאמר מדעי שפרסמו, בדיקת דגימות DNA שנמצאו באחד מזירות הרצח, העלו התאמה מוחלטת למטען הגנטי של אהרון קוסמינסקי.

"אנו מתארים בפעם הראשונה ניתוח מולקולרי ושיטתי של הפריט היחיד המקושר לרציחות של ג'ק המרטש. העובדה כי מצאנו שני פרופילים תואמים באותה ראיה פיזית, מגבירה את ההסתברות הסטטיסטית של הזיהוי ואת העובדה כי הצעיף הוא אותנטי", כתבו במאמר בכתב העת Journal of Forensic Sciences.

קוסמינקי, החשוד כי הוא היה "ג'ק המרטש", נפטר בשנת 1899 במקלט למחוסרי בית בבריטניה. האם הוא אכן היה הרוצח המסתורי?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר