אולפן כיכר

מיוחד לפורים: כך נולד הלהיט ההיסטרי של קרליבך

לרגל חג הפורים מארח זלמן שטוב באולפן "כיכר השבת" דמויות מעניינות: ליצן מקצועי, חוקר תורני, וזמר קרליבך מוכר שיספר מתי קרליבך הלחין את הלהיט "עם ישראל חי" • צפו (מגזין)

(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

לכבוד יום הפורים, מארח זלמן שטוב באולפן 'כיכר השבת' לשיחה מיוחדת דמויות מעניינות הקשורות לחג הפורים: חוקר תורני, זמר קרליבך מוכר, וליצן מקצועי - שיספרו על ניגוניו של שלמה קרליבך, ועל העבודה במסדרונות בתי החולים במשך השנה וביום הפורים.

בחלקה הראשון של התכנית: החוקר התורני אליהו זלאסקו וזמר הקומזיצים איציקל ניימן.

אליהו זלאסקו הוא חוקר תורני ובעל מכון להוצאה של כתבי ר' חיים צימרמן. כמו כן, הוא האיש שאליו תתקשרו כדי שימצא לכם את ההקלטה הנדירה של רבי שלמה קרליבך משנת 1971 (או מכל שנה אחרת) - שאף אחד לא יודע אם בכלל הוקלטה אי פעם, גם לא רבי שלמה קרליבך בעצמו. זלאסקו מספר כמה ניגונים הלחין שלמה קרליבך למילים "תשועתם הייתה לנצח".

איציקל ניימן, זמר מוכר בסצנת הקומזיצים ובקהילת הקרליבך אשר גדלה והולכת משנה לשנה, מספר ברגש את הסיפור מאחורי הלחנתו של השיר האלמותי הידוע בפי כל - 'עם ישראל חי' של ר' שלמה בעיר פראג בחג הפורים אי שם בצ'כיה הקרה. וכן וורטים ושירים שונים של קרליבך על חג הפורים.

בחלקה השני של התכנית: הליצן המקצועי ישראל ארלנגר על ההבדל בין שמחה ל'ליצנות'

ישראל ארלנגר, ליצן מקצועי, מתעסק מזה שנים ארוכות בליצנות רפואית ובכתיבה של מופעי תיאטרון ליצניים. ישראל מתארח באולפן, ומגלה כמה סודות מתוך העולם שנראה כל כך רחוק מאיתנו כל השנה - ליצנות מקצועית, ומספר סיפורים מרתקים מתוך עולמו של ליצן, כשתוך כדי הוא מסביר מהי בעצם עבודתו של הליצן המקצועי.

את התכנית מגיש זלמן שטוב - זמר ויוצר במוזיקה היהודית, כמו גם, בכתיבת סיפורים וטורים.

צפו בפרק המלא, ואל תשכחו לחייך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר