הבחירות הטמאות?

פרוש במתקפה נגד הסיקריקים: "נוהג נבזה; התדרדרות חמורה"

במסגרת כינוס 'מועצת הקהילות' בבני ברק יצא סגן השר מאיר פרוש במתקפה חריפה נגד הסיקריקים הקנאים, שלדבריו מתערבים ומשכנעים חסידויות שלא להצביע בבחירות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מאיר פרוש (צילום: אהרון קרון, פלאש 90)

במסגרת כינוס 'מועצת הקהילות' לנציגי בתי הכנסת החסידים בבני ברק יצא הערב (שלישי) סגן השר מאיר פרוש במתקפה חריפה נגד הסיקריקים הקנאים, שלדבריו מתערבים ומשכנעים חסידויות שלא להצביע בבחירות.

בדבריו, אמר סגן השר מאיר פרוש: "מי שמכיר ויודע את תוכן הנאומים שלי במערכות בחירות, זוכר שאני תמיד מדגיש שדבריי אינם מופנים לחברי העדה החרדית וגם לא לחסידי סאטמר, כי כולנו יודעים שהרבנים שלהם אסרו את הבחירות וכך גם הגה"ק מסאטמר זצוק"ל, ואדרבה, תמיד הוספתי שהם כחברים ותלמידים יעסקו בתורתו של ה'ויואל משה', כמו שאנחנו רוצים שאנשי קהילותינו יתעסקו בדברי רבותינו שחייבו להצביע בבחירות.

"אני מנצל את ההזדמנות כאן, כאשר אני רואה אנשים מקהילות, שאינם מחוברים ישירות ל'אגודת ישראל' ואני אומר מה שאמרתי לחבריי בימים האחרונים, שההתנהלות כרגע היא בלתי נתפסת, כי בשבועות האחרונים נשלחים חומרים לאנשי קהילות החסידים ובהם כותרות על 'הבחירות הטמאות', כך, לא פחות ולא יותר".

פרוש ציין כדוגמא שחסידי רחמסטריווקא וטשערנאביל ועוד קהילות, "נחשפים לכותרות של 'בחירות טמאות' בנוסח סאטמר וכולנו יודעים איזה רעד של קדושה עובר על קהילות קודש אלו ועוד, כאשר מזכירים את מרן הגה"ק מבעלזא זצקללה"ה.

"כולם יודעים שלפני 70 שנה הגה"ק האדמו"רים מבעלזא וגור זצוק"ל היו הראשונים שחתמו על הליכה לבחירות ולאחריהם חתמו האדמו"רים והרבנים זצוק"ל. איך אפשר לשלוח חומרים של 'בחירות טמאות' לחסידים כאשר הם מתחנכים שהאדמו"רים הנ"ל חתמו שזו חובה קדושה להצביע בבחירות".

פרוש הוסיף ואמר כי "תמיד היו מספרים בירושלים איך שמרנן האדמו"רים הקד' האלה, היו הולכים ממרכז העיר מרחקים עצומים עד לשכונת קטמון כדי לשהות במחיצת הקדוש מבעלזא זי"ע, ואילו כאן במחי יד ובפליטת קולמוס מנסים במילים כאלה לזלזל בהוראתו על חובה קדושה להצביע בבחירות".

"נוהג נפסד ונבזה זה הינה התדרדרות חמורה וזלזול גמור בחינוך הדורות הבאים שאנו מצווים בהנחלת הדרך הסלולה לבנינו ולבני בנינו ויש לפעול כדי להפסיק זאת מיד", סיים פרוש את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר