בריטניה

12 ניצולי שואה במכתב: ג'רמי קורבין לא אנטישמי

ג'רמי קורבין, מנהיג ה'לייבור' הבריטי שתוייג כאנטישמי לאור הרוח האנטי-יהודית הנושבת לכאורה ממפלגתו, זוכה לגיבוי מצד חוגים קנאיים בלונדון - וכעת גם למכתב תמיכה (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
קורבין בכנס תומכים (צילום: shutterstock)

ניצולי שואה למען מנהיג ה'לייבור': בעיתון ה'סאנדיי טיימס', המופץ בימי ראשון בבריטניה, הופיע השבוע מכתב תמיכה שעליו חתומים תריסר ניצולי שואה, בו הם מצהירים כי מנהיג מפלגת ה'לייבור' וראש האופוזיציה בפרלמנט הבריטי, ג'רמי קורבין, אינו אנטישמי - וכי הוא עומד לעזרת העם היהודי.

המכתב הופיע לאחר ההודעה של ועדת השוויון וזכויות האדם (EHRC) כי היא תחקור את הגישה של מפלגת הלייבור לאנטישמיות.

במכתבם כותבים ניצולי השואה, כי "אם קיימת אנטישמיות במפלגה, היא מינימלית ולא שכיחה יותר מאשר בכל מפלגה פוליטית אחרת". כמו"כ הם כותבים, כי למנהיג המפלגה קורבין היסטוריה של סיוע ליהדות החרדית, שבין היתר התערב למענה כשהרשויות דרשו ניתוחי מתים, וכן סייע בהצלת בתי העלמין היהודיים באירופה, ואף פעל בעבר להביא את יהודי תימן לבריטניה.

בסיום המכתב מציינים ניצולי השואה, כי האיום האמיתי ממנו חושש הציבור החרדי, הוא גזירת החינוך המרחפת על היהדות החרדית בממלכה המאוחדת, שמאחוריה עומדים ארגונים חילונים ואנטי דתיים, שאינם מייצגים את האוכלוסייה היהודית בממלכה, טענה אותה הם מחזקים באמצעות מחקר שהתפרסם לאחרונה הקובע בין היתר כי מרבית מתלמידי בתי הספר היהודיים בבריטניה הם חרדים.

מי שעומד מאחורי המכתב, הוא העסקן החסידי המוכר בלונדון, שרגא שטרן, המייצג חוגים חסידיים אנטי-ציוניים בכל הקשור לפוליטיקה ולפעילות עסקנית.

גורם בכיר בקהילת החרדית בלונדון מציין, כי "המכתב מעורר עניין רב בציבור המקומי, זאת בשל העובדה שמי חתום עליה הם ניצולי שואה, שמפריכים את הטענות כי קורבין וחברי מפלגתו אנטשמיים".

אותו גורם אף מתייחס ליחסו של קורבין לישראל, וטוען כי "קורבין לוחם מובהק למען זכויות הפלסטינים, אך אינו מתנגד ליהודים. להיפך, הוא עזר וממשיך לעזור ליהודים וליהדות, והינו ידיד ותיק של הציבור החרדי".

כנגד המכתב ניצבים גורמים המתנגדים לקורבין, הטוענים כי אין מדובר באמת ב-13 ניצולי שואה וכי לפחות חלקם הם חסידי סאטמר מקומיים שחתמו על המכתב.

יוזכר, כי בתחילת החורף פרסמו שלושים מרבני הקהילות בלונדון מכתב תמיכה בקורבין, זאת בתגובה לדברי הרב הראשי של בריטניה לשעבר הרב יהונתן סאקס, שבראיון לערוץ מרכזי בממלכה גינה בחריפות את מפלגת הלייבור ומנהיגה, והזהיר שם, כי בגללה יהודים רבים ישקלו להגר לארץ אחרת.

"הזדעזענו לשמוע על אלו שטוענים בתקשורת, שיהודי בריטניה כועסים על ג'רמי קורבין, מנהיגה הנכבד של סיעת הלייבור. לכן חשוב לנו להדגיש כי אין לנו כל קשר לאמירות לא אחראיות כגון אלו", כתבו הרבנים שנמנים בין היתר עם קהילות באבוב, בעלזא, ויז'ניץ וסאטמר.

נושא זה גורם לפילוג בקהילה היהודית של בריטניה, הנחלקת לתומכי קורבין, ולמתנגדיו - המהווים את הרוב המכריע. מפלגתו צנחה פלאים באהדת הקהל שלה לאחר שפוסרמו בזו אחר זו התבטאויות אנטישמיות מצד בכירי המפלגה, מהן נושבת רוח אנטי-יהודית לכאורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר