צה"ל ערך עצרת לסיום מבצע "מגן צפוני"

אמש התקיימה עצרת לסיום מבצע ״מגן צפוני״ והענקת אות הערכה וציונים לשבח ליחידת יהל"ם של הנדסה צבאית שהשמידה את המנהרות ולרב סרן י' שתיאם את המהלך (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)
אתמול (שלישי), התקיימה עצרת לסיום מבצע ״מגן צפוני". העצרת נערכה במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקד ״עוצבת הגליל״, תת-אלוף רפי מילוא, קצינים מ"עוצבת הגליל" והחטיבות המרחביות, גדודי ההגנה, היחידות הטכנולוגיות, גורמי המודיעין, כוחות הנדסה, נציגי ההתיישבותיות בגליל ועוד.

לאחר היערכות טכנולוגית, מודיעינית ומבצעית שנמשכה למעלה מארבע שנים, יצא צה״ל למבצע "מגן צפוני" לחשיפה ונטרול של מנהרות טרור התקפיות של ארגון הטרור חיזבאללה, שהגיע לסיומו עם חשיפת כלל המנהרות שחצו לשטח מדינת ישראל. המבצע שלל מחיזבאללה רכיב חשוב מתכנית ההתקפה ובכך שיפר את המציאות הביטחונית בזירה הצפונית. במבצע לקחו חלק כוחות רבים, והשילוביות ביניהם תרמה לביצוע המשימה והשלמתה ביעילות, עוצמה ונחישות.

במסגרת סיום המבצע הוענקו ציונים לשבח: ציון לשבח מטעם מפקד עוצבת "הגליל" הוענק לרב-סרן י', על שהראה דבקות במשימה וחתירה לניצחון, אחריות ומקצועיות.
רב סרן י' הוביל את הפרויקט לבניית היכולות המבצעיות באיתור ובניית תוכנית מבצעית למבצע "מגן צפוני". רב-סרן י' הוביל בנוסף, את נוהל הקרב בחיבור מספר רב של גורמים בצבא ההגנה לישראל ומחוצה לו לכדי יצירת תוכנית ויכולות מבצעיות לביצוע המשימה בפועל.

ציון לשבח מטעם מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, הוענק גם ליחידת יהל״ם, יחידת העילית של חיל ההנדסה הקרבית, על הובלת מאמץ רציף ומקצועי לאיתור ונטרול המנהרות ההתקפיות של ארגון הטרור חיזבאללה במבצע ״מגן צפוני״.

לוחמי היחידה המוכשרים להוביל ולבצע משימות נטרול מורכבות בתוואי שטח מאתגרים, עשו לילות כימים ופעלו במזג אוויר קיצוני למען הבטחת ביטחון תושבי הצפון ואזרחי מדינת ישראל, כדי לסכל את איום המנהרות. את המבצע הובילה יחידת יהל״ם באמצעות מאמץ מודיעיני והנדסי, תוך שימוש בכלים חדשניים ובטכניקות נטרול מתקדמות.

כמו כן, לפני מספר חודשים עם סיום מבצע " מגן צפוני" הוענק לעוצבת "הגליל" אות הערכה מטעם ראש המטה כללי ה-21, רב-אלוף גדי איזנקוט. על הובלת מבצע "מגן צפוני" שתרם לחיזוק עוצמתו של צה"ל ולביטחון מדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר