"בעל הייסורים"

בד"ה: הנגיד ואיש החסד ר' אלעזר בלס ז"ל

איש החסד האגדי משכונת שערי חסד הירושלמית, שסבל כל חייו מייסורים הלך לבית עולמו היום, ליל פורים דפרזים, בבית החולים שערי צדק • אחיו התאום ר' משה מספיד אותו (חרדים)

הרב אלעזר בלס ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מבית החולים 'שערי צדק' הגיעה הבשורה הנמהרת על פטירתו של איש החסד ובעל הייסורים, הרב אלעזר בלס ז"ל, עקב זיהום בדמו, והוא בן 70 בפטירתו.

המנוח נולד להוריו בקיבוץ החרדי 'חפץ חיים', למד בתלמוד התורה המקומי, ומשם המשיך ללמוד בישיבת חברון - בגאולה, ולאחר מכן בישיבת 'קול תורה.

כשהגיע לפרקו נישא לביתו של הר"ר משה ברונשטיין מניו יורק, וביחד הקימו בית לתפארת, עם חמישה ילדים שכולם ב"ה נישאו, ושניים מהם מתגוררים בארצות הברית.

אחיו התאום ר' משה בלס, מחשובי הקהילה החרדית בפתח - תקווה, מספר ל'כיכר השבת': "אחי, היה מגדולי מחזיקי התורה שבדורנו, ולמרות הסבל הרב שסבל הוא לא ויתר לעצמו, כל חייו היו חטיבה אחת של תורה וחסד. במשך השנים הוא היה קשור בעבותות אהבה לרבותיו בישיבת חברון, ובמיוחד לראש הישיבה הרש"ז ברוידא, שאף היה מרבה לבקר אותו בביתו בשערי חסד".

"כשלמד בישיבת חברון הוא היה חבר באותו הוועד עם ראש הישיבה הנוכחי שיבדל"א, הגר"ד כהן, ועד ימיו האחרונים הוא נשאר איתו בקשר. הלימוד בחברון השאיר בו את "גדלות האדם", ותמיד הוא היה מראשי הנואמים, כולם אהבו לשמוע אותו מדבר", מוסיף האח.

הלווייתו תצא מחר- פורים דפרזים בשעה 12, מביתו רחוב דיסקין 13, בשכונת שערי חסד הירושלמית, לכיוון הר המנוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר