פחות התלהבו

רוסיה וטורקיה נגד ההכרה בריבונות ישראל

שר החוץ הטורקי הזהיר כי החלטת טראמפ "תוביל להגברת האלימות באזור" • ביקורת מבית נשמעה מפי ראש ה-CIA לשעבר שתקף: "הנשיא שחרר שוב ציוץ ללא תיאום" (בעולם)

(צילום: Avi Ohayon/GPO )

בתגובה להודעת הנשיא טראמפ כי ארה"ב תכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן, תקף שר החוץ הטורקי הערב (חמישי) את הדברים והזהיר מפני סבב אלימות באיזור.

"כוונתו של טראמפ להכיר בריבונות הישראלית בשטח זה תוביל להגברת האלימות באזור", התריע מבלוט צ'בושאולו שהוסיף כי ארצו תומכת בשלימות השטח הטריטואלי של סוריה.

גם גורמים בקרמלין הודיעו כי "רוסיה לעולם לא תתמוך בצעד שכזה", ולדברי אולג מורוזוב, חבר בוועדת החוץ של הפרלמנט במוסקבה, "טראמפ פוגע בקהילה הבינלאומית ובעולם הערבי".

הוא הוסיף והאשים את טראמפ כי "הוא מנסה להנחית מכה נגד סוריה והשותפות שלה עם רוסיה. לעולם לא נסכים להכיר בריבונות הישראלית בגולן".

ביקורת נשמעה גם בתוך ארה"ב, בין היתר מפי ראש ה-CIA לשעבר ליאון פנטה, ששימש גם כשר ההגנה של ארצות הברית, שאמר כי "הנשיא שחרר שוב ציוץ ללא תיאום עם שותפינו מהעולם".

לדבריו, "ההחלטה מוסרת ללא עלות קלף שיכול היה לשמש במשא ומתן עתידי על הסכם שלום במזרח התיכון. זה הולך ליצור בעיות עם שותפינו הערבים באזור הזה של העולם".

בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, תקף את ההודעה של טראמפ. "אתמול הכיר הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל והיום הוא אומר כי למען ביטחון האזור על הגולן הסורי הכבוש להיות תחת ריבונות ישראל. מה יקרה מחר? חוסר יציבות ושפיכות דמים באזור שלנו", כתב בטוויטר.

את ההודעה על החלטתו מסר הנשיא טראמפ בציוץ בטוויטר: "אחרי 52 שנים, הגיע הזמן שארצות הברית תכיר באופן מלא בריבונות הישראלית על הגולן, שיש לו חשיבות אסטרטגית וביטחונית עבור ישראל ועבור יציבות האזור כולו".

ראש הממשלה נתניהו הגיב בציוץ משלו: "בתקופה שבה איראן מבקשת להשתמש בשטח סוריה כפלטפורמה להשמדת ישראל, נשיא ארה"ב טראמפ מכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. תודה לנשיא טראמפ!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר