כותרות הראיון

נתניהו הפתיע את התקשורת והתייצב לראיון

בראיון מפתיע לקרן מרציאנו ועמית סגל ב"חדשות סוף השבוע" בערוץ 12, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרשת הצוללות, המניות ועל "השקרים" נגדו (חדשות פוליטי)

נתניהו בראיון באולפן (צילום מסך באדיבות חברת החדשות של קשת 12)

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשה הערב (מוצאי שבת) את דרכו לנתב"ג, בדרך לוושינגטון ונכנס לראיון מפתיע באולפן "חדשות סוף השבוע" בנווה אילן. את נתניהו ראיינו יחד קרן מרציאנו ועמית סגל.

נתניהו, התייחס בראיון ל"גל השקרים", כלשונו, שמפיצים ראשי 'כחול לבן', בני גנץ, יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי. "אני רוצה לנפץ את כל עלילת הדם הזו", אמר.

בפתח הראיון אמר כי מה שהביא אותו לאולפן הם "השקרים" ולא הלחץ מהסקרים. "מה שיש כאן זה ניסיון להסיט את הדעת מהעובדה שצריכים לבחור אם ממשיכים עם הממשלה שהביאה את המדינה למצב הטוב ביותר, או הולכים לממשלת שמאל עם יאיר לפיד", אמר.

נתניהו התייחס לסיפור המניות בחברת NMDM שם הרוויח, כך לפי הפרסומים, 16 מיליון שקלים ולפרשת מכירת הצוללות למצרים ואמר כי "אני רוצה לנפץ את כל עלילת הדם הזו. קניתי מניות בחברה שאין לה שום קשר לצוללות. כשנכנסתי לראשות הממשלה באתי לוועדת ההיתרים ומבקר המדינה ואמרתי שאני רוצה להמשיך להחזיק בהם, והם איפשרו לי. קניתי את המניות רק מכספי, החברה המדוברת הייתה עם יכולת טכנולוגית אדירה. גם בן דודי זיהה את זה שיש הזדמנות עסקית - הוא שיפץ אותה ומכר אותה".

"בטח לא צריך להאשים אותי שהצלחתי בעסקים. כשאני אומר שאין שום קשר בן ההשקעה לחברה הזו לבין הצוללות, אני אומר דבר נוסף - אני מכרתי את כל המניות שלי בחברה הזו שנה וחצי לפני שנמכרה הצוללת הראשונה ושנים לפני המצריות. אז אין קשר מהותי. בן הדוד שלי לא ניהל את החברה ולא עשה שום דבר. הוא היה בדירקטוריון לא של הצוללות, אלא בחברה שהופכת אלקטרודות למתכת. הטענה שאומרת שאני הרווחתי כסף על הצוללות זה שקר, לא הרווחתי שקל כי לא הייתי מושקע בשקל - זו עלילת הדם הנוראית ביותר.

"גנץ, יעלון ואשכנזי מעלילים עלילה כי הם יודעים שאני לא יכול לספר באולפן את אחד הסודות של מדינת ישראל. עכשיו הדבר הזה נבדק על ידי היועמ"ש. במשטרה אמרו שיעלון מפיץ רכילות, שהעדות שלו במשטרה שונה ממה שהוא אומר בחוץ. אני כמובן התנגדתי למכירה למצרים בתקופה של לפני א-סיסי, למה אישרתי? למה לא עיקמתי את האף למכירה למצרים? הסיבות שלי הן ביטחוניות בלבד. לא משנה מה היה אישור (למכירת הצוללות למצרים). היועמ"ש בדק ומצא שום רבב במעשי.

"אין שום קשר למניות, אין לאף אחד קשר למניות. העובדה שזה נבדק ואחרי שזה נבדק אז מנסים להסיט את זה, ולמה? משום שהם הוציאו את זה בדיוק שבאה הפרשה של בני גנץ. העובדה היא שהם התחילו בשרשרת השקרים כאילו היה לי קשר לצוללות, הם התחילו לשקר שאני תובע אותם, הם התחילו שהאירנים פרצו לטלפון של גנץ. לפרוץ לטלפון זה לא דבר גדול, השאלה היא מה יש שם והדבר הנכון הוא שגנץ ייצא החוצה ויספר במקום להדליק את מדורת השקרים - הם יצטרכו לעמוד למשפט על דיבה. הם מאשימים אותי בבגידה זה דבר נורא. הם עושים ניסיון הסחה".

נתניהו טען על פרסום הפריצה האיראנית לטלפון של גנת כי לא הוא מסר את המידע לעמית סגל "יש כאן חומר שהאירנים מצאו ומה שמעניין הוא למה האירנים מכחישים שהם פרצו לטלפון שלו. המידע הזה הגיע אליי מהשידור שלכם. בני גנץ אתה רוצה להיות ראש ממשלה? תתייצב, תאמר את מה יש בטלפון".

נתניהו נשאל האם יסה להעביר חוק שיימנע את העמדתו לדין, והשיב: "התשובה היא לא - מה שיפיל את זה זה העובדות עצמן. לא עסקתי בזה ולא אעסוק. מקורבי העלו את זה ללא ידיעתי, רוב ההאשמות ירדו כמו שירדו גם ככה. אני מאמין שלא אעשה את זה. אני מתפקד וכולם יעידו על זה יש לי קיבולת יכולת עבודה גדולה מאוד. אני מעריך שכל הדבר ייפול בשימוע כי כשעוד לא אמרתי מילה בעצמי שלוש האשמות שוחד נפלו".

על החיקוי שעשו באולפן 'הליכוד TV' לאמנון אברמוביץ, אמר נתניהו כי "לפעמים עושים שטויות בקמפיין, עשו שטות בעניין של אמנון אברמוביץ' ואני מצטער עליה. אני לא בא לגזול ממנו את מה שמגיע לו, הוא מכפיש את משפחתי ואותי כבר זמן. ערב ערב לועגים לי ולאשתי, מציגים את בני עם פנים של חזיר ושל אישתי כחזירה. אמרתם משהו על זה? אני מקבל את מה שאמרתם על אברמוביץ' אבל אני לא מקבל את הצביעות שלכם. מה האם עושים ערב ערב זו סאטירה, מכפישים ומכפישים ושופכים את דמי ודם משפחתי".

נתניהו נשאל האם יילך לעימות עם בני גנץ ואמר: "קודם שיחליטו מי שם, גנץ או לפיד. גנץ יהיה כל הקדנציה? אני נדרש להתעמת עם ראש ממשלה בחצי משרה. אני אשקול את הצעתך ואתן לך תשובה. מה שנחשף פה זה שזה גנץ ולא לפיד, אבל לפיד מנהל את כל הקמפיין הזה. הציבור כשמצביע לגנץ הוא מקבל את לפיד לראש ממשלה".

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה: "נתניהו היסטרי, משנה שוב ושוב גרסאות. מתחמק משאלות קשות וממשיך להשמיץ. לא קיבלנו שום תשובה איך הרווחנו 16 מיליון שקל, ובעיקר - היות ואין שום סוד, כי כרגע המצאת את זה, למה אישרת למכור צוללות מתקדמות למצרים בלי ידיעת מערכת הביטחון? הדבר היחיד שאפשר להגיד לזכותו שהוא הפנים מה שאחרים טרם קלטו: הוא הולך להפסיד בבחירות".

יו"ר 'העבודה', אבי גבאי אמר בתגובה: "נתניהו גזען כלפי עדות המזרח. נתניהו מקטלג אנשים לפי צבע עורם. הוא לא ראוי לאמון העם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר