הסוף לברקזיט?

בריטניה: שרים פועלים להדיח את תרזה מיי

לפחות עשרה שרים בכירים מממשלתה של תרזה מיי הודיעו כי הם תומכים ברצון המפגינים - להדיח אותה מראשות הממשלה בעקבות הכישלון בהעברת הסכם 'הברקזיט' (חדשות, בעולם)

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי (צילום: shutterstock)

לאחר שראש ממשלת אנגליה תרזה מיי, כשלה פעמיים בניסיונות לקבל את האישור המיוחל על היפרדות בריטניה, מ'האיחוד האירופי'. כעת, לפחות עשרה שרים בכירים בממשלתה פועלים להדיח אותה מכס ראשות הממשלה, וטוענים כי היא הפכה להיות גורם רעיל, ושיקול הדעת שלה השתבש.

העיתון הבריטי 'הטיימס', דיווח אמש (מוצ"ש) כי בעקבות כשלונה של תרזה מיי להעביר את 'הברקזיט', בפרלמנט הבריטי, יש לפחות 10 שרים שהתראיינו לעיתון באופן אנונימי, ואמרו לעורך העיתון כי הם פועלים במשנה מרץ כדי להדיח בקרוב את מיי.

השרים נשמעו בתדרוכים ל'טיימס' אומרים, כי "מיי שנבחרה על גלי אהדה לברקזיט, הפכה להיות גורם מרעיל, ושיקול הדעת שלה השתבש לגמרי, הסוף שלה קרוב, ובשבועות הקרובים היא כבר לא תהיה פה, היא לא יכולה להיות כמו בת יענה ולטמון את ראשה בחול".

החיצים הרעילים המופנים כלפי מיי מצד חברי ממשלתה, מגיעים ככל הנראה בעקבות גלי ההפגנות בשבועות האחרונים כנגד 'הברקזיט', ובעיקר ההפגנה הענקית שהתקיימה אמש במרכז לונדון, בה קראו המפגינים, לבטל את הברקזיט לחלוטין, או לחילופין לקיים שוב משאל עם בנושא.

כפי שדווח, בשבוע שעבר חברי הפרלמנט הבריטי הצביעו ברוב קולות לדחות את מועד הפרישה המוסכם מ'האיחוד האירופי', וזאת, לאור חילוקי הדעות המרובים בקרב חברי הפרלמנט, על תנאי הסכם הפרישה.

על פי המידע שזרם מבריטניה, הייתה הסכמה בקרב חברי הפרלמנט לבקש מ'האיחוד האירופי' לדחות בלפחות 3 חודשים, מהמועד המקורי אותם הם קבעו ב-29 במרץ, עד לחודש יוני.

ראש ממשלת אנגליה, תרזה מיי, תצטרך לנסוע לבירת האיחוד - בריסל, כדי לקבל את הסכמת כל החברות באיחוד האירופי. ראש הממשלה, מיי, מתכוונת להעלות את הצעת הברקזיט שוב בפני הפרלמנט, ואם הם לא יאשרו את ההסכם, יכול להיות בחירות ממש בקרוב בממלכה.

כזכור, הברקזיט הוחלט לאחר משאל עם שנערך לפני כמעט שלוש שנים בסיומו הוכרע על עזיבת האיחוד האירופי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר