סוער באוניברסיטה

בעקבות איתמר בן גביר: השמאל יחרים את הכנס

בעקבות הזמנת עו"ד איתמר בן גביר, איש "עוצמה יהודית", לכנס משפטי באוניברסיטה העברית, פעילים ופוליטיקאים מהשמאל יחרימו את הכנס • סטודנטים ערבים יפגינו (חדשות)

עו"ד איתמר בן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בפאנל שאמור להיערך הערב (שני) בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, הוזמן המשפטן ומועמד "עוצמה יהודית" לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר. הגעתו עוררה זעם ניכר בקרב נציגי מרצ והעבודה, וסטודנטים ערבים שהודיעו כי הם מחרימים את הכנס, ואף יערכו הפגנות למנוע את כניסתו של בן גביר.

הערב ב-18:30 יתקיים כנס משפטי בפקולטה למשפטים שבהר הצופים, לכנס הוזמן גם העו"ד הימני איתמר בן גביר, אלא שהשתתפותו בכנס גררה ביקורת נוקבת, וע"פ הפרסום ב'כאן', הסטודנטים הערביים שלחו מכתב לאגודת הסטודנטים בו הם כתבו בין היתר: "כי לא ייתכן שאדם חשוך וגזען שמשתמש בשפה של טיהור אתני כנגד הערבים ישתתף בכנס של הפקולטה, ולכן ראוי לבטל את הכנס".

עוד הודיעו הסטודנטים כי הם לא יוותרו ויערכו הפגנות, וינסו למנוע את כניסתו של איתמר בן גביר לפקולטה.

בן גביר אמר בתגובה: "הצביעות של אנשי השמאל התגלתה במלוא תפארתה, תמיד הם מסבירים לנו על החשיבות בהכלת דעות שונות ועל מעלת הפלורליזם ונקיטת הסובלנות. מצופה ממי שמכיל את דעותיו של המרצה באוניברסיטה, עופר כסיף, המתיר את דמם של חיילי צה"ל, שיכיל גם את דעותיו של איתמר בן גביר".

ח"כ רויטל סויד שהייתה אמור להשתתף בכנס, אך ביטלה ברגע האחרון לאחר ששמעה שאחד המשתתפים בפאנל הוא בן גביר, להגנתה אמרה: "כי היא לא מרגישה אפשרות מבחינה ערכית ומוסרית להשתתף באותה במה עם אדם שנושא בגאון את מורשתו של הרב כהנא.

"אני מכבדת את החלטת בג"צ, להתיר לבן גביר לרוץ לכנסת, יחד עם זאת אני מתעקשת על זכותי לבטא את מחאתי האישית נגד כל מתן לגיטימציה למפלגה הזו (עוצמה יהודית), ולרעיונות הפסולים שלהם. להזכירכם, כשכהנא היה נואם במליאת הכנסת, כמעט כל חברי הכנסת מימן ומשמאל היו יוצאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר