הדרת חרדים

ההחלטה המסעירה של עיריית פתח תקווה

עיריית פתח תקווה שיגרה הנחיה למוסדות החינוך החרדים בעיר להפסיק לקלוט תלמידים מחוץ לעיר, אחרת יוטלו עליהם סנקציות. התושבים החרדים בעיר, זועמים על ההחלטה (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר רמי גרינברג (צילום: יהושע פרוכטר)

זעם בציבור החרדי בפתח תקווה, בעקבות הנחיית העירייה להפסיק לקלוט תלמידים מחוץ לעיר במוסדות החינוך, הכוללים את בתי הספר, ישיבות וסמינרים. ההורים מאשימים את ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג בהדרת החרדים.

בימים האחרונים דיווחו מנהלי מוסדות ל'כיכר השבת' על מכתב שמוען עבורם מהעירייה, לפיו, במידה וייקלטו תלמידים מחוץ לפתח תקווה יופעלו עליהם סנקציות. מדובר במוסדות חרדים ברובם, המזוהים עם ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה.

במכתב עם לוגו של אגף נכסים בעיריית פתח תקווה נאמר: "בהתאם להנחיות ראש העיר, מצ"ב התחייבות לחתימכתם לגבי קליטת תלמידים מהעיר בלבד. כל סטיה תביא לביטול הקצאה ותמיכה, וגם ביטול הרישיון של משרד החינוך".

יצוין כי כבר בשנה האחרונה בוצעו מספר שינויים לפיהם תלמידים המתגוררים מחוץ לעיר לא מקבלים תקציב מעיריית פתח תקווה. אך תהליך של הטלת סנקציות על מוסדות בעקבות כך, עדיין לא היה.

ל"כיכר השבת" נודע כי חלק מהמוסדות אף לא קיבלו את אישור העירייה לשנה הבאה כך שאינם יכולים לקבל את אישור משרד החינוך לשנת הלימודים הבאה.

חבר מועצת העיר אליהו ברוכי (יהדות התורה) הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' ואמר כי "ניסיונות לסגירה של ישיבות ומוסדות תורה היו מאז ומעולם ולא צלחו, גם את הגל הזה נעבוד בעזרת ה'".

חבר מועצת עיריית פתח תקווה ישראל פרידמן (יהדות התורה) הגיב בזעם על החלטת ראש העיר: "אנחנו דורשים הבהרות על ההחלטה השערורייתית". לדבריו, "מאז ומתמיד ישנם יחסי גומלין בין ערים סמוכות לפתח תקווה, ומצופה מעיריית פתח תקווה לנהוג באותו יחס אותם מקבלים תלמידי העיר הלומדים מחוצה לה".

מעיריית פתח תקווה נמסר ל'כיכר השבת': "מדובר במכתב שנשלח למוסדות השוכנים במבנים עירוניים. במכתב נתבקשו לחתום על התחייבות לקליטת ילדים תושבי העיר בלבד. מדובר בנכסים עירוניים, אשר אמורים לשרת את תושבי העיר פתח תקווה ותלמידיה, והעירייה מחוייבת בראש ובראשונה למתן פתרון חינוכי ראוי לתלמידים תושבי העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר