אש בדרום

הנחיות: כך תנהגו אם אתם שומעים אזעקה

מה עושים אם אתם בתוך מבנה ומה במקרה והאזעקה תפסה אתכם ברחוב? ומה אם אתם נוהגים ברכב או נוסעים בתחבורה ציבורית? • אלו הנחיות פיקוד העורף לאור המתיחות (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פיקוד העורף הודיע הערב (שני) על הנחיות חדשות שתקפות עד יום שלישי בשעה 05:00. על פי ההנחיות החדשות, ניתן לקיים התקהלויות והתכנסויות של עד 300 איש, בשטח סגור בלבד, ביישובי עוטף עזה וכן ביישובים נתיבות, אופקים, אשקלון, וכן ביישובים שבתחומי המועצות האזורית מרחבים, אשקלון ובני שמעון.

באזורים אלה העבודה במקומות אלה לא יתקיימו לימודים ועבודה במקומות עבודה שאינם חיוניים מותרת בתנאי שיש מרחב מוגן תקני, אשר ניתן להגיע אליו תוך זמן ההתגוננות. בנוסף, שירותים לקהל יינתנו במתכונת מצומצמת ואסורה עבודה חקלאית. אשר לשאר הארץ - אין שום הגבלות על התכנסויות, עבודה, או לימודים.

לדברי רס"ן (מיל.) יצחק טסלר מפיקוד העורף, "הירי שבוצע הבוקר לכיוון השרון הוכיח פעם נוספת כי הוראות פיקוד העורף מצילות חיים. עוד התברר עד כמה חשוב להקפיד לאחר הכניסה לממ"ד, לסגור את הדלת עד הסוף ולהגיף את חלון הממ"ד, מאחר ורסיסים עלולים לחדור דרך החלון או הדלת ולגרום לפגיעה".

טסלר הוסיף וציין כי יש להישאר במרחב המוגן 10 דקות וחשוב להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הארץ. במקרה ויש חשד להימצאות שבר טיל, יש להרחיק סקרנים ולהזעיק את המשטרה המשטרה. "אין להתקהל באזור נפילת טיל, מכיוון שההתקהלות מסוכנת, בשל החשש לירי רקטות נוסף. כמו כן, יש להמשיך ולהאזין להנחיות באמצעי התקשורת".

שמעתם אזעקה? כך עליכם להתנהג

השוהים במבנה: יש להיכנס לממ"ד, ממ"ק, מקלט, חדר מדרגות פנימי או חדר פנימי מוגן, בהתאם לזמן העומד לרשותנו, ולסגור דלתות וחלונות.

השוהים בחוץ: יש להיכנס למבנה קרוב, בהתאם לזמן העומד לרשותנו.

אם אין מבנה בקרבת מקום, או אם נמצאים בשטח פתוח, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

נוסעים ברכב פרטי: יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה תוך פרק הזמן העומד לרשותנו - יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. במקרה שלא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין 10 דקות.

נוסעים באוטובוס עירוני: על הנהג לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות, אם יש מבנה קרוב שאפשר להגיע אליו בפרק הזמן העומד לרשותכם, ניתן לצאת מהרכב ולהיכנס אל המבנה. אם אין מבנה קרוב, על הנוסעים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה.

הנוסעים באוטובוס בינעירוני: על הנהג לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה.

הסעות תלמידים: על הנהג לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות ועל הילדים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר