התאגיד קבע

הכתבה השקרית נגד חב"ד: "כשל מקצועי"

בערוץ 'כאן 11' של התאגיד, שידרו לאחר ל"ג בעומר האחרון כתבה בה נטען באופן כוזב שהורים התלוננו על התהלוכה המסורתית • בחב"ד תקפו: "שופר של הקרן החדשה" (חסידים)

תהלוכת ל"ג בעומר של חב"ד (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

בדו"ח שמגישה מדי שנה הממונה על קבילות הציבור בתאגיד 'כאן', היא מתייחסת בין היתר לכתבה נגד תהלוכת ל"ג בעומר החב"דית.

הכל החל כאשר ימים ספורים לאחר ל"ג בעומר של שנה שעברה, שודרה כתבת וידאו בערוץ הטלויזיה 'כאן 11' של תאגיד השידור הציבורי. בכתבה נטען כי הורים מתלוננים על תהלוכות אלו בשל אופיין הדתי.

אלא שה'הורים' שהתראיינו לכתבה - כך התברר מאוחר יותר - הם לא פחות מפעילים מוכרים נגד 'הדתה'. מדובר איפוא בכתבת כזב שהשתמשה בשקרים על מנת לתת במה לאותם פעילים במסווה של הורים. בנוסף, לא רואיינו הורים שהיו מרוצים מן התהלוכה, כך שהכתבה היתה חד צדדית.

מובן שהדבר גרם לזעם בחסידות חב"ד המארגנת זה עשרות שנים את התהלוכות הססגוניות ברחבי הארץ, כהוראת הרבי מחב"ד זצ"ל. רבים אף הגישו תלונה לממונה על תלונות הציבור בתאגיד.

כעת, מתייחסת גם ממונת קבילות הציבור בתאגיד, אורלי ממן, לכתבה - ומגדירה אותה 'כשל מקצועי'; מאידך, לא ניכרת בממצאיה כל התייחסות למניעים שהובילו את עיתונאי התאגיד לפרסם כתבה כזו.

בדו"ח השנתי שמגישה ממן, נקבע כי בכל הנוגע לכתבה זו, מדובר ב"כשל מקצועי - שיש לראותו בחומרה. טענת הכתב לפיה 'הורים התלוננו', הינה כוזבת על פניה. הכתב לא הביא אפילו הורה אחד שבא לתהלוכה ומצא לנכון להתלונן, אלא הביא קטעי וידאו מאת פעילים מוצהרים בארגונים אנטי-דתיים.

"התלונה נמצאה מוצדקת. לא רק שלא רואיינו הורים שתומכים בהשתתפות בפעילויות כאלה של חב"ד ולא מוצאים פגם באופי ובתוכן האירועים, נמצא שה'הורים המודאגים' הם פעילים מוכרים נגד הדתה", תקפה.

אך גורמים בחסידות אינם מסתפקים בממצאים אלו. לדבריהם, "תאגיד השידור 'כאן' לא רק הפך שופר של תנועת 'ישראל חופשית' והקרן החדשה, אלא פשוט נתן לתנועה הזו להכפיש ולקבוע מי השחקנים, כמה זמן ישחקו ומה תהיה התוצאה. מה שלא ברור, מה קרה מאז שפורסם הדו"ח החמור ואיך הצליחו להשתיק אותו" - אמרו הגורמים ל'ערוץ 7'.

מתאגיד השידור 'כאן' סירבו להגיב מעבר לפרסום הדו"ח עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר