'אור האמת'

'נשמת' במטה 'אור האמת' עם סיום מוצלח!

מנכ'ל המוסדות הרב רפאל בן דוד הודה בהתרגשות למתנדבים לאחר שבועיים של עבודה במסירות נפש • הצלחה מעבר ליעד שנקבע מראש • ריקודים ושמחה - אשריכם ישראל (חרדים)

הרב בן דוד בעת רצון (צילום: באדיבות המצלם)

כנסו לדף הקמפיין: >>

יום ד' שעה 23:10

גוייסו 3,471,466 ש"ח מנכ'ל המוסדות הרב רפאל בן דוד הודה בהתרגשות למתנדבים לאחר שבועיים של עבודה במסירות נפש • הצלחה מעבר ליעד שנקבע מראש • ריקודים ושמחה -
אשריכם ישראל

יום ד' שעה 16:50

בשעות האחרונות חלה התקדמות משמעותית בעקבות הירתמות תלמידי הרב מחו"ל • צפיה דרוכה לשעות השיא

יום ג' שעה 18:00

הנשים שמתנדבות לזכות האדירה למען מוסדותיו של הרב הצדיק באלעד, עזבו את הנקיונות והסידורים לפסח ובאו להירתם לגיוס .מרגש.

יום ג' שעה 15:00

למרות חולשתו נכנס ברגעים אלו הגאון הצדיק אליעזר בן דוד לחפ'ק ההתרמה שהתרגש למראה העבודה של המתנדבים ובירכם בחום

יום ג' שעה 12:10

בעיר התורה אלעד קיימת מעצמה כבר שנים, מעצמה של תורה.
כל תושבי העיר מכירים מקרוב את מוסדותיו של הגה"צ רבי אליעזר בן דוד שליט"א, שהפכו עם השנים לאבן יסוד ודרך בעיר, מוסדות הכוללים מגני ילדים ועד אברכי כוללים.
כל תושב מהעיר, בכל גיל, מוצא לעצמו תשובה במוסדות המפוארים של הרב בן דוד שליט"א, "אור האמת".
שנים רבות שראש המוסדות, הגאון הגדול הרב אליעזר בן דוד שליט"א, ששמו הולך לפניו, מכתת רגליו בין עיר לעיר ומארץ לארץ כדי להשיג את תקציבי הענק הנצרכים למוסדות המפוארים.
הדברים ידועים, שהכל עושה הגר"א בן דוד "לשם שמיים", בלי שום אינטרס אישי כלל וכלל.
אלא שאותו גאון, שהכל עומד על כתפיו הצרות, חלה ונחלש בשנים האחרונות, וזה מורגש למרבה הכאב במוסדות, שהתחילו להיקלע לחובות ומינוסים שעד כה לא היו חלק משגרת חייהם.
ואלו מוסדות שכל התורה של אלעד תלויים עליהם!!
מוסדות שכל התורה שלהם תלוייה על הגאון שנחלש!!
ומי אנחנו שנגיד לא להחזקת התורה?!!

צפו בוידאו:

כנסו לדף הקמפיין: >>

מכתב הגר"ח

נכון, הדברים ידועים שמצ'ינגים כבר נהיו נטל על אנשים, והפכו כבר למטרד בזמן האחרון, ועוד לאחר פורים ולפני פסח - אבל שכל גדולי הדור עומדים ויוצאים מגדרם לעמוד לימין המוסדות, אי אפשר לעמוד מנגד!

מרן שר התורה הגאון חיים קנייבסקי אף יצא במכתב נדיר ויוצא דופן למען המוסדות של הגר"א בן דוד.

בשיחה עם מנהל התלמוד תורה הרב אברהם ישעיהו סויסה שליט"א, אמר הגר"ח כי "כל התורם יזכה 'להצלחה מרובה'".

מי לא צריך ברכה בזמן כזה, בו המצב הביטחוני קשה, והחגים בפתח, והעומס כבד? מי לא צריך "ברכה מרובה"?
גם שאר גאוני וגדולי הדור בירכו את המוסדות לקראת הקמפיין.
חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני בירך ועודד בחום את אנשי המוסדות, ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמר ממש נרתם בכל כוחו לימין הצדיק ומוסדותיו מאלעד.
מי אנחנו שנראה את גדולי הדור נרתמים לעניין ולא נתגייס?
בזה נמדד אדם, לא מתי שיש לו, אלא מתי שהוא כבר חנוק - שם נמדד האדם!
ואינו דומה השונה 100 פעמים ל-101!
כל שקל שווה 2!!

זה הזמן, מה שיכולים. ב-36 שעות הקרובות.

החזקת תורה!

ותזכו לבני, חיי ,מזוני רוויחי ,וסיעתא דשמייא, אמן!

כנסו לדף הקמפיין: >>

**************************

בתחושה מעורבת של הכרת הטוב ואחריות להמשך שגשוג מוסדות 'אור האמת'. התכנסו מאות מידידי בוגרי והורי תלמידי ותלמידות מוסדות 'אור האמת' לכנס חירום לציון 20 שנה למוסדות המפוארים 'אור האמת' באלעד. מוסדות אותם הקים בעמל וביגיעה, מקים עולה של תורה הגה"צ רבי אליעזר בן דוד. הכינוס התקיים באוהל האירועים ברחבת בית הספר בית יעקב לבנות.

כינוס החירום הוא הפתיח וההכנה לקראת קמפיין גיוס ההמונים הגדול של 36 שעות למען הצלת 'אור האמת' שיתקיים בימים שלישי ורביעי י"ט וכ' באדר ב'.

ההחלטה לצאת לגיוס המונים התקבלה בהנהלת המוסדות בלב כבד, לאחר שהמוסדות נקלעו לקשיים כלכליים בשל מצבו הרפואי של ראש המוסדות הגה"צ רבי אליעזר בן דוד, אשר מונע ממנו מלצאת למעבר לים ולשתף את נדיבי עם בעול אחזקת המוסדות כפי שהיה נוהג בעבר.

מוסדות 'אור האמת' שקנו לעצמם שם של מוסדות חינוכיים מובילים בעיר אלעד ראשיתם הייתה מצער בשנת תשנ"ט עת קבע הגה"צ רבי אליעזר בן דוד את מקום מושבו בעיר אלעד והחליט בהוראת גדולי ישראל להקים את המוסדות, ואחריתם ברוחניות כיום תשגה מאוד.

תחת הנהגתו של הגה"צ רבי אליעזר בן דוד שליט"א, הוקמו גני הילדים, תלמוד תורה, בית ספר בית יעקב לבנות סמינר, כולל אברכים ובתי מדרש לתורה ולתפילה. בתי המדרש הינם סמל לאות ומופת שבו לצד אברכים קובעים בהם את מושבם גם העוסקים במלאכתם, העושים מלאכתם ארעי ותורתם קבע. מוסדות החינוך החוסים בצלו של הגה"צ שליט"א זכו לשבחים רבים לאורך השנים כמוסדות חינוך ראשונים במעלה בעיר אלעד.

את המעמד המרגש פתח והנחה הרב אברהם סויסה שליט"א סגן מנהל התלמוד תורה, שסיפר על המשבר הכלכלי שפוקד לאחרונה את המוסדות, ומקשה על תפקודם השותף "המצב הכלכלי הקשה מאיים חלילה להשפיע גם על היכולת שלנו לעשות את מלאכת הקודש של חינוך ילדי ישראל. אמר הרב סויסה. "בחסדי שמים זכינו בעת האחרונה לפתח את התלמוד תורה ולהגביר חיילים לתורה ולעבודה. אני לא צריך להזכיר לכל אלו הנמצאים כאן את הבוגרים הנפלאים של המוסדות. את הכוח הגדול שהשקיע הגאון רבי אליעזר בן דוד שליט"א בפיתוח המוסדות. כולנו בניו וכולנו תלמידיו. אנחנו יודעים בוודאות כי אילו היה בכוחו היה נוטל על עצמו את עול הנדודים ונושא לארצות רחוקות להביא את דבר ד'. כמו שהוא עשה רבות בשנים והפקיר את עצמו למען הכלל. אך למרבה הצער כיום הוא איננו מסוגל יותר ואנחנו חייבים להתגייס לעזרתו".

לאחר מכן נשא דברים חוצבי להבות הגאון רבי מרדכי פיש שליט"א משגיח בישיבת אור אלחנן, שמכיר את עשייתו הרבה של הגה"צ מורנו שליט"א שנים רבות בארץ ובעולם. הרב פיש הרחיב את היריעה על חובת הכרת הטוב. "כולנו ושאני אומר כולנו הכוונה לכל תושבי אלעד ולא רק הם אלא רבים וטובים ביהדות החרדית, חייבים הכרת הטוב לגאון רבי אליעזר בן דוד. הוא האיש שהקים את מוסדות 'אור החיים' בבני ברק, הקים מוסדות תורה בירושלים ובערים נוספות בארץ ובגולה, קהילת שובה ישראל בארגנטינה, קהילות אור האמת בניו יורק, לוס אנג'לס וטורונטו. הרב המשיך במלאכת הקודש בעיר אלעד. הוא הגיע לכאן בשליחותם של גדולי ישראל כשעוד הייתה בראשית דרכה, במטרה להקים מוסדות מפוארים בעיר. אסור לנו להשאיר אותו לבד במערכה. כל העשרים שנה האחרונות הוא מסר את הנפש בשביל החינוך בעיר אלעד, בשביל מוסדות התורה בעיר שלנו. עכשיו שהוא נחלש, חובה על כל אחד ואחד לקחת על עצמו חלק מהעול הכלכלי. במעט הזה אולי נוכל להחזיר לו מעט תודה על מה שעשה למענינו."

הרב פיש הוסיף: "אני בטוח שהציבור הקדוש שנמצא כאן יודע את מעלת המוסדות, אבל גם על הדברים הידועים צריך לחזור. מוסדות 'אור האמת' העמידו גידולי פאר בעולם הישיבות. הם העמידו דורות של תלמידי חכמים והאור הזה חייב להמשיך".

בלב נרגש ובקושי רב עלה לשאת דברים נשיא המוסדות הגה"צ רבי אליעזר בן דוד, שאמר בדמעות: "שמחה ואושר לראות את התלמידים והידידים שמוכנים לקחת על עצמם לעזור להמשך המוסדות". "אנחנו מאמינים שבעזרת הקהל הקדוש ובסייעתא דשמיא נדע לצאת מהמשבר הכלכלי, וייתן ד' כוח להמשיך ולפתח את המוסדות ביחד עם בני רבי רפאל שליט"א שהקב"ה ייתן לו את הכוח להמשיך ולהגדיל את האור", הפירות הטובים שצמחו מהמוסדות מפארים את כל הקהילות הקדושות, גם הקהילה שלנו "אור האמת" קנתה לה שם של כבוד בעיר, עלינו לעשות ככל שביכולתנו להמשיך את העשייה המפוארת הזאת.

לאחר הדברים הנרגשים של נשיא המוסדות הוקרן סרטון מיוחד שהופק לאירוע אשר סקר בהרחבה את עשרים שנות הפעילות מאז הנחת אבן היסוד למוסדות בשנת תשנ"ט. בסרטון בלטו בוגרי הישיבה המפארים את היכלי הישיבות, וחלקם מכהנים כיום כרבני קהילות בארץ ובעולם.

אורח הכבוד, ראש העיר הרב ישראל פרוש שעומד כל העת לימין המוסדות הלהיב את הציבור בנאומו. הוא הזכיר כי בזמן שעוד לא היו פה בניינים והכל היה חול, הרב אליעזר בן דוד הגיע לאלעד חדור מטרה להקים מוסדות תורה בעיר: "הוא האיש החלוץ לפני המחנה שהלך והרים את קרן התורה בעיר אלעד. כולנו חייבים לקחת על עצמנו טיפה קטנה מהעול הגדול שהוא נושא על כתפיו כל השנים הללו. אנחנו צריכים להיות חיילים של הרב בן דוד. לעזור לו להמשיך את המפעל החינוכי האדיר שהוא הפאר של העיר שלנו. כל אחד ואחד מהמשתתפים כאן ומאלו שאינם הצליחו להגיע לערב הזה ייקח על עצמו התחייבות יותר מכדי יכולתו.

עם סיום הדברים הנרגשים של הרבנים הגאונים ושל ראש העיר, הציג נציג חברת צ'רדי שמלווה את פרוייקט גיוס ההמונים את החלק הטכני של ההתחייבויות וההתרמה למען המוסדות.

תחת הרושם המהדהד של הדברים הנרגשים, חדורי תחושה של הכרת הטוב, קיבלו על עצמם מאות המשתתפים בערב, הידידים, ההורים, הבוגרים וחברי הקהילה כל אחד ואחד כפי יכולתו ומעבר ליכולתו, להתרים את ידידיו ומכריו בסכום שנטל על עצמו למען המוסדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר