מתיחות ביטחונית

נתניהו נחת ויכנס דיון ביטחוני; גורם מדיני: 'אין הפסקת אש'

ראש הממשלה נתניהו, שקיצר את ביקורו בארה"ב בשל המצב הביטחוני, נחת בישראל ויכנס בשעה הקרובה התייעצות ביטחונית בקרייה. גורם מדיני הבהיר כי ישראל ערוכה לפעולות נוספות (ביטחון)

ההיערכות בגבול עזה, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גורם מדיני בכיר התייחס בשעות הצהריים (שלישי) לרגיעות היחסית בשעות האחרונות והכחיש את הדיווחים להפסקת אש. "אין שום הסכמה על הפסקת אש", הבהיר.

לדברי אותו גורם, "אנחנו ערוכים לפעולות נוספות". דבריו מגיעים ברקע תדרוכים מצה"ל כי הם נערכים להמשך הפעילות בעזה, ואולי אף לאופציה של כניסה קרקעית, אם כי הסיכוי לכך נמוך.

הגורם המדיני הוסיף כי נתניהו עודכן במהלך הטיסה על ההתרחשויות. "ההנחיה לרמטכ"ל היתה להמשיך לתקוף, לא היתה שום הסכמה על הפסקת אש. זה יצא מהטלוויזיה של חמאס".

"חילופי האש האחרונים היו בשעה 3:30, אנחנו תקפנו אחרונים. הם לא הגיבו. המכות שהם ספגו היו הקשות ביותר מבחינת תשתיות מאז 'צוק איתן'. משרדים, לשכות, מפעלים זה כולל גם את הלשכה המדינית של הנייה, בניין שכלל הרבה מנגנונים של חמאס. היו מכות קשות, רואים את זה בקריסת הבניינים", הוסיף הגורם.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיצר את ביקורו בארה"ב בשל המתיחות הביטחונית ואף ביטל את נאומו הצפוי בפני וועידת איפא"ק, נחת בדקות האחרונות בישראל.

ראש הממשלה יכנס כבר בשעה הקרובה התייעצות ביטחונית שתתקיים בקריה בתל אביב, לדיון בדרכי הפעולה הישראליות.

אתמול הכריז חמאס על הפסקת אש, אך בישראל המשיכו להפציץ מטרות טרור, ומעזה המשיכו לשגר רקטות לעבר ערי ויישובי דרום הארץ.

ישראל היא זו שדחתה את ההצעה להפסקת האש, לאחר שהדרישה כי חמאס יעצור את התיזוזים הליליים ואת צעדות השיבה בגבול הרצועה - נדחתה.

לפני שהמריא לישראל, אמר ראש הממשלה נתניהו, "אני חוזר לארץ לטפל בדברים החשובים. אנחנו חוזרים לטפל בעניינים אני לוקח את המטוס במהירות חזרה לארץ ומשם הולך לקריה".

"נתנו תגובה מאוד מאוד עוצמתית והחמאס צריך לדעת שלא נהסס להיכנס לעשות את כל הצידים הדרושים לא קשור לשום דבר לא קשור לתאריך אלא לצרכים של ביטחון ישראל", אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר