בדרך לרגיעה?

צה"ל מתגבר את כוחותיו; לאחר שעות: רקטה שוגרה מעזה

למרות הרגיעה שהסתמנה, בצה"ל החליטו להזרים כוחות נוספים לדרום. בנוסף, אושר גיוס מילואים מוגבל, אך הודיעו על הסרת כל המגבלות. זמן קצר לאחר מכן שוגרה רקטה מעזה. עדכונים (חדשות)

שיגור. ארכיון (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

למרות הרגיעה שהסתמנה במהלך היום (שלישי) מול החמאס ברצועת עזה, לאחר שירי הרקטות ותקיפות צה"ל ברצועה - הופסקו, בצה"ל החליטו להזרים כוחות נוספים לדרום וכן לגיוס מוגבל של מילואים, אך הודיעו על הסרת כל המגבלות בדרום.

זמן קצר לאחר מכן, מעט לאחר השעה 20:00 הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. לפי הדיווחים שוגרה רקטה מרצועת עזה שנפלה ככל הנראה בשטח פתוח. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

צה"ל מתגבר כוחות בדרום (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מסר כי לאחר הערכת המצב בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הנחה הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, על הקפצת מפקדת חטיבת חיל רגלים נוספת וגדוד תותחנים לגזרת פיקוד הדרום.

בנוסף, אישר הרמטכ"ל גיוס השלמות מילואים נוספות וביטול החלפות גדודים בתעסוקה מבצעית שתוכננו להמשך השבוע בגזרות השונות.

נתניהו בהערכת מצב ביטחונית (צילום: צילום: לע"מ)

עם זאת, צה"ל הודיע כי "החל מתאריך 26/3/19 בשעה 19:50 הוסרו כלל המגבלות באזור עוטף עזה וברשויות נתיבות, אופקים, אשקלון, מוא"ז מרחבים, מוא"ז חוף אשקלון ומוא"ז בני שמעון".

מוקדם יותר הערב, הודיעו רשויות הביטחון על חזרה לשגרה. רכבת ישראל שבה להפעיל את הקווים באזור הדרום, אותם השביתה בעקבות ההסלמה.

נתניהו בהערכת מצב ביטחונית (צילום: צילום: קובי גדעון, לע"מ)

במקביל, מספר מחבלים פלסטינים חדרו מדרום רצועת עזה לישרא, לאחר שחצו את גדר המערכת. המחבלים, הציתו עמדה צבאית לא מאוישת ונמלטו חזרה לשטח הרצועה.

בנוסף, בלון תבערה שהועף אל שטח המועצה האזורית אשכול גרם לשריפה קטנה שכובתה במהרה. שלושה בלוני נפץ נוספים התפוצצו מעל שטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר