הסערה בפתח תקווה

הגר"ח קנייבסקי למנהלים: לא לחתום על ההתחייבות

מרן הגר"ח קנייבסקי הורה למוסדות בפתח תקווה שלא לחתום על ההתחייבות לא לקבל תלמידים, כדרישת ראש העיר רמי גרינברג. בש"ס מנסים למזער נזקים ולעצור את ההוראה (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראשי הישיבות אצל הגר"ח, אמש (צילום: שוקי לרר)

לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' על הנחיית עיריית פתח תקווה להפסיק לקלוט תלמידים מחוץ לעיר במוסדות החינוך, הכוללים בתי ספר, ישיבות וסמינרים, הסערה בעיר עדיין נמשכת.

גדולי ראשי ישיבות מהעיר עלו אמש (שני) למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וסיפרו על הצרה החדשה שהונחה לפתחם כאשר הם שואלים ומבקשים כיצד עליהם לנהוג.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", מנהלי מוסדות רבים בעיר דיווח ל'כיכר השבת' על מכתב שמוען עבורם מהעירייה, לפיו, במידה וייקלטו תלמידים מחוץ לפתח תקווה יופעלו עליהם סנקציות. מדובר במוסדות חרדים ברובם, המזוהים עם ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה. אלא שעיקר הבעיה מלבד סוגית התקציב, היא ביטול הצקאות לישיבות ולמוסדות שישלבו תלמידי חוץ במוסדותיהם.

(צילום: שוקי לרר)

ביממה האחרונה החל קרב פנימי בין יהדות התורה וש"ס, בעקבות ההחלטה של ראש העיר. כזכור, ש"ס חברה בקואליציה של ראש העיר רמי גרינברג, לעומת זאת יהדות התורה נמצאת מהאופוזיציה.

בעוד בש"ס משדרים רגיעה ולדבריהם הנושא יטופל ללא גרימת נזק והפסד למוסדות, כאשר החלו להתערב בנושא רק אמש, הרי שביהדות התורה מביעים חשש עצום מפני הפגיעה במוסדות הלימוד ופועלים בימים האחרונים כדי למצוא פתרון.

אמש, בכירי ראשי ישיבות מהעיר, הגאון רבי יגאל רוזן, הגאון רבי מרדכי רבינוביץ, הגאון רבי דוד סלומון, הגאון רבי אשר זנובסקי והגאון רבי מאיר אלפא, עלו אל מרן הגר"ח קנייבסקי כדי להיוועץ בדרכי הפעולה.

(צילום: שוקי לרר)

ראשי הישיבות הביעו את דאגתם מפני רדיפת לומדי התורה והחשש כי העירייה תטיל עליהם סנקציות, כאשר הם מציינים כי מדובר בבעיה של מוסדות רבים, ספרדים ואשכנזים כאחד.

מרן הגר"ח הורה להם שאף מוסד לא יחתום על ההתחייבות לא לקבל תלמידים מחוץ לפתח תקווה וסיים בברכת "ברוך שפטרנו".

חבר מועצת העיר מש"ס, משה צלח, המשמש כראש אגף נכסים שלח בשעות הערב אמש מכתב למנהלת אגף נכסים, בו כתב כי "כראש האגף אני מורה לך, מיידית, להקפיא כל פעילות בנושא, והמכתב לא היה על דעתי".

צלח הוסיף וכתב: "מהיום והלאה, שלא יצא שום מכתב מטעם אגף נכסים בכלל, ובנושא האמור בפרט, לפני שהובא לידיעתי וקיבל את אישורי".

(צילום: שוקי לרר)

ל'כיכר השבת' נודע כי ראש העיר רמי גרינברג שהבחין בהמולה שנוצרה סביב ההחלטה השערורייתית טרם הורה על ביטול ההוראה ובימים הקרובים הוא צפוי לכנס את מנהלי המוסדות בעיר לדיון בנושא הבוער.

תגובת ש"ס לא התקבלה.

מעיריית פתח תקווה נמסר ל'כיכר השבת': "מדובר במכתב שנשלח למוסדות השוכנים במבנים עירוניים. במכתב נתבקשו לחתום על התחייבות לקליטת ילדים תושבי העיר בלבד. מדובר בנכסים עירוניים, אשר אמורים לשרת את תושבי העיר פתח תקווה ותלמידיה, והעירייה מחוייבת בראש ובראשונה למתן פתרון חינוכי ראוי לתלמידים תושבי העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר