ההסלמה נמשכת

חיל האוויר תקף יעדים בעזה; רקטה נורתה לאזור אשקלון

בעקבות ירי הרקטה לשטח ישראל - לאחר מספר שעות של שקט, חיל האוויר תקף מספר יעדי טרור של החמאס ברצועת עזה. בתגובה, שיגר החמאס רקטה לאזור התעשייה באשקלון (חדשות, בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באדר ב' תשע"ט | 26.03.19
אש בעזה, הערב (צילום: מתוך טוויטר)

ההסלמה נמשכת: כלי טיס של חיל האוויר שבו הערב (שלישי) לתקוף מטרות טרור של ארגון החמאס ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטה מוקדם יותר אל המועצה האזורית אשכול.

העדכונים האחרונים:

23:59 - דוברות עיריית אשקלון: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באזור התעשייה הדרומי באשקלון. הרקטה יורטה. נדגיש כי לא הייתה נפילה בעיר.

23:51 - דובר צה"ל: זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

23:50 - ארגון החמאס לקח אחריות לירי הרקטה ואמר כי היא נורתה בתגובה לתקיפות צה"ל.

23:43 - דיווח: מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה שנורתה לאשקלון.

23:42 - תושבים דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים.

23:38 - אזעקת צבע אדום נשמעה באיזור התעשייה אשקלון.

לפי דיווחי הפלסטינים, כלי טיס תקפו שורת יעדים, במרכז הרצועה ובצפונה. בין היתר הותקפו יעדים בחאן יונס וכן מבנה ליד האוניברסיטה האסלאמית. לפי חלק מהדיווחים מדובר בתקיפה משמעותית של צה"ל. בחמאס מיהרו לאיים כי "האויב הציוני ישלם על ההתקפה הנפשעת".

עזה, הערב (צילום: מתוך טוויטר)

דובר צה"ל מסר כי "מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה מספר יעדי טרור בדרום רצועת עזה בהם מתחם צבאי ואתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הפרחת בלוני הנפץ ולהצתת רשת ההסוואה בעמדת צה"ל מוקדם יותר היום".

עוד נמסר מצה"ל כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה. צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל וערוך לתרחישים שונים".

מעט לאחר השעה 20:00 בערב, נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול וכעבור זמן קצר התפוצצה רקטה בשטח פתוח. הרקטה שוגרה זמן קצר לאחר שבצה"ל הודיעו על חזרה לשגרה בכל אזור הדרום וביטול כל המגבלות שהוטלו.

בארגוני הטרור, החמאס והג'יהאד האסלאמי, איימו הערב להרחיב את מעגל התגובה שלהם באם צה"ל יתקוף ברצועת עזה. הארגונים התנערו מירי הרקטה לאשכול וטענו כי גורמים סוררים אחראים לכך.

צה"ל מתגבר כוחות בדרום (צילום: דובר צה"ל)

הרקטה שנורתה הערב הפרה את השקט שנשמר מאז השעה 3:14 לפנות בוקר. התקיפה האחרונה של צה"ל אירעה כשעתיים לאחר מכן.

עוד בטרם הודיע צה"ל על הסרת כלל המגבלות, סמוך לשעה 20:00 בערב, נמסר מדובר צה"ל כי לאחר הערכת המצב בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הנחה הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, על הקפצת מפקדת חטיבת חיל רגלים נוספת וגדוד תותחנים לגזרת פיקוד הדרום. בנוסף, אישר הרמטכ"ל גיוס השלמות מילואים נוספות וביטול החלפות גדודים בתעסוקה מבצעית שתוכננו להמשך השבוע בגזרות השונות.

עזה, הערב (צילום: מתוך טוויטר)

לפני שיגור הרקטה, מספר מחבלים פלסטינים חדרו מדרום רצועת עזה לישראל, לאחר שחצו את גדר המערכת. המחבלים, הציתו עמדה צבאית לא מאוישת ונמלטו חזרה לשטח הרצועה.

בנוסף, בלון תבערה שהועף אל שטח המועצה האזורית אשכול גרם לשריפה קטנה שכובתה במהרה. שלושה בלוני נפץ נוספים התפוצצו מעל שטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר