זו הסיבה לוטו של דרעי

פרשנות: ה'הכשר' שאלי ישי קיבל שווה לו יותר מכל תפקיד

אחרי שנים שהוגדר כ'איש ימין' וכמי ש'בגד במועצת החכמים', אלי ישי קיבל אמש את מה שרצה יותר מכל: חזרה למיינסטרים החרדי. מבחינתו, זה שווה יותר מכל ג'וב • ישי כהן על הסכם 'יחד'-ג' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראשי 'אגודת ישראל' במעונו של הגר"מ מאזוז, אמש (צילום: עזרא טרבלסי)

הוטו של דרעי

"ההסכם היה אמור להיחתם כבר בתחילת השבוע אבל אריה דרעי הטיל וטו, בסוף גפני הכריז על ההסכם בכנס פוליטי ובזה סיים את מסע הלחצים של ש"ס, גם אנחנו הופתענו", כך אומר גורם בכיר ב'יחד' שהיה חלק מהמשא ומתן עם 'יהדות התורה'.

בשבועות האחרונים אלי ישי הבין את מה שכולם הבינו מזמן: הסיכוי שלו לעבור את אחוז החסימה שואף לאפס. ישי החל במהלך חדש, החתמת מצביעים, שם הוא עבר - לדבריו - את מאה אלף התומכים שהצהירו שיצביעו עבור 'יחד'. מאגר שאיש אינו יודע האם הוא אמין. אבל בזה ישי החל להכין את הקרקע לפרישה.

ישי גישש אצל חבריו ב'יהדות התורה', שם הוא קיבל אוזן קשבת מהחברים שנותרו מאז ימי ציר הבחירות לרשויות המקומיות, וההצעה הרשמית הגיעה דרך סגן השר מאיר פרוש. בסוף השבוע שעבר הצדדים החלו במו"מ מתקדם שהבשיל לחתימת הסכם פרישה. ישי פורש ומנהיגו הגר"מ מאזוז קורא להצביע עבור הסיעה האשכנזית.

הרווח של ישי גדול מכל ג'וב

אלי ישי אומנם לא קיבל הבטחה על תפקיד שיקבל הוא או מי מאנשיו, ואפשר להעריך שהוא יקבל. אבל הרווח האמיתי שלו זו ההכרה שהוא זוכה לך מהזרם האשכנזי חרדי, חסידי וליטאי כאחד. במשך שנים הושמץ ישי, אולי בצדק, שהוא מרד במועצת חכמי התורה בכך שפרש מש"ס והקים מפלגה משלו. "הוא לא חלק מהציבור החרדי", "הוא איש ימין קיצוני", אמרו עליו בציבור החרדי בכלל והספרדי בפרט.

העובדה שכעת ישי זכה לחיבוק והכרה רשמית מסיעות 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' - היא הרווח הגדול שלו, לא עוד נציג של המתנחלים ואנשי ארץ ישראל, מעתה אמור: איש 'יהדות התורה' אלי ישי. זו הסיבה שדרעי ניסה למנוע את החיבור הנ"ל. ועדיין, למרות הזעם והתסכול, דרעי מבין שמעתה לא יהיה לו את הפילוג הספרדי, 2 מפלגות, תם עידן 'יחד'.

ספק אם ג' תרוויח

בכל הסקרים ישי לא עבר את אחוז החסימה, אך זכה לאחוזים בודדים. על פי ההערכה כמנדט אחד בודד. מנדט אותו ינסה ישי יחד עם פטרונו הרוחני להעביר ל'יהדות התורה'. ספק אם יצליחו לגרום לטונסאי ממושב ברכיה להצביע למפלגה אשכנזית, אך אפשר להעריך שתלמידיו ונאמניו של ישי יעשו זאת.

וצריך לזכור, למרות ה'הכשר' שאלי ישי קיבל ממנהיגיה הרוחניים של 'אגודת ישראל', אפשר להעריך שהוא סיים את הקריירה הפוליטית שלו. אפשר להעריך שישי כבר לא יחזור לגבעת רם.

'ציר' דרעי-גפני

"דגל התורה בגדו, תקעו לנו סכין בגב", זעק דרעי לאחר ההסכם בין הסיעה הליטאית לראש עיריית בית שמש, הסכם שהותיר את ש"ס מחוץ לקואליציה העירונית.

זו רק היית ההקדמה למהלך שהכשיר את אלי ישי בציבור החרדי. אריה דרעי צריך להפנים: 'יהדות התורה' דואגת קודם לעצמה, אח"כ היא מנסה להתחשב בחברים הספרדים. לרוב זה לא קורה.

גם כעת, למרות הניסיונות למנוע, גפני תמך במהלך וכשהבין שהלחצים הולכים ומתגברים הוא הצהיר זאת פומבית, 'בדרך אגב'. דרעי יצטרך לעשות חשבון נפש עם מי הוא רצה להתאחד ולרוץ יחד בבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר