גנץ 'לא כשיר'?

הפסיכיאטר הבכיר נגד ביבי: "מחלת נפש זה לא עלבון"

ביקורת קשה מצד יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בישראל, בעקבות הרמיזות הברורות של הליכוד כי גנץ אינו כשיר נפשית לראשות ממשלה: "שימוש במונח 'אי שפיות' - כדי להשפיל?" (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גנץ (צילום: מתוך קמפיין הליכוד)

יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בישראל, ד"ר צבי פישל, מוחה היום (רביעי) בחריפות נגד הרמיזה בקמפיין הליכוד כי יו"ר כחול לבן בני גץ לוקה בנפשו, כגנאי עבורו.

את הביקורת הפנה הפסיכיאטר הבכיר נגד תשדיר הבחירות שהופץ מטעם הליכוד בשבוע האחרון, בו נטען כי גנץ "לא כשיר נפשית" לתפקיד ראש ממשלת ישראל.

בפוסט שהעלה פישל בעמוד הפייסבוק שלו, הוא כתב: "אדוני ראש הממשלה תתבייש לך. חולה פסיכיאטרי הוא חולה כמו כל החולים במדינת ישראל".

"אני קורא את הטקסטים שיוצאים מבית מדרשך וחושכות עיני", כתב הד"ר. "הייתכן שהמנהיג של המדינה שלנו, נבחר ציבור, זה שאמור להוות מודל לחיקוי לכולנו - עושה שימוש במונח 'אי שפיות' כדי להשפיל יריב פוליטי, וכדי לפגוע בתדמיתו הציבורית?".

"אדוני ראש הממשלה, התבלבלת! חולה פסיכיאטרי הוא חולה כמו כל החולים במדינת ישראל. הוא לא מושא ללעג ולא להוקעה. סטטיסטית שליש מהציבור זקוק או יזדקק לטיפול נפשי בשלב כזה או אחר בחייו".

יו"ר איגוד הפסיכיאטריה הסביר, כי גם אם אנחנו לא יודעים זאת - "כולנו מכירים אנשים עם בעיות פסיכיאטריות ברמה כזו או אחרת, אנחנו פשוט לא יודעים את זה. מחלה נפשית היא לא כינוי גנאי, והיא לא אמצעי מעוות כדי להשפיל אדם אחר. היום זה הם, מחר זה עשוי להיות כל אחד מאתנו".

"אגב, מכיוון שאתה משמש כשר הבריאות", סיים פישל בעקיצה לנתניהו שכזכור משמש גם כשר הבריאות, "אתה בוודאי אמור לדעת שמערך בריאות הנפש נמצא במצב של קריסה והרעבה תקציבית. המצב במחלקות הסגורות, בבתי החולים הציבוריים הוא קריסה מוחלטת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר