מצב חירום בניו יורק

תיאסר כניסת ילדים לא מחוסנים לבתי כנסת

מחוז רוקלנד הינו בעל האוכלוסיה החרדית הגדולה בארה"ב • המחוז החליט, בשיתוף פעולה עם ראשי הקהילות, להחרים ילדים לא מחוסנים; אין 'פטור דת' • ומה העונש למפר? (עולם)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

במחוז רוקלנד שבניו יורק, הוחלט השבוע להכריז על מצב חירום, במסגרתו ילד שאינו מחוסן בפני חצבת תיאסר כניסתו לכל מקום ציבורי, כולל בתי כנסת, מוסדות חינוך או מרכזי קניות.

כזכור וכפי שמדווח מעת לעת ב'כיכר השבת', המחלה המידבקת, שהובאה לארה"ב מישראל בתקופת חגי תשרי על ידי חולים חרדים מירושלים, ממשיכה לעורר התפרצויות בקהילות החרדיות - זאת באמצעות חרדים לא מחוסנים שמסתובבים במקומות ציבוריים.

מחוז רוקלנד הוא אחד האזורים שסבל ביותר מהתפרצויות אלו. המחוז, שהינו בעל האוכלוסיה החרדית הגדולה ביותר מבין כל המחוזות בארה"ב - כ-100,000 תושבים, כולל בתוכו בין היתר את מונסי, איירמונט ויישובים חסידיים נוספים.

לאחר 153 מקרי הידבקות במחוז בתוך 26 השבועות האחרונים, ואזהרות רבות של מחלקת הבריאות על חרדים שנדבקו במחלה והסתובבו במקומות ציבוריים - בין היתר בתי כנסת וישיבות, הוחלט בהנהלת המחוז על מצב חירום.

ההכרזה על מצב נדיר זה, שנבדק ואושר חוקית, כוללת בתוכה החרמת קטינים לא מחוסנים מכל מקום ציבורי במחוז: בתי כנסת, בתי ספר וישיבות, מרכזי קניות, מסעדות ואולמי שמחות.

תוקף ההכרזה 30 יום. מי שילדו שאינו מחוסן ייתפס - ייענש. "הורים יהיו אחראים להשלכות אם ילדיהם יפרו את מצב החירום", הזהיר מנהל המחוז, אד דיי.

לדבריו, "אנו דוחקים בהם שוב, הפעם בכוח החוק: חסנו את ילדיכם!". יצויין שבאתר VIN נטען כי כבר רואים תוצאות: הורים שהתעקשו עד כה שלא לחסן את ילדיהם, נכנעו לראשונה.

יצויין שמדובר אמנם בהחלטה של הנהלת המחוז שהינה בעלת תוקף חוקי, אך היא תואמה גם עם ראשי הקהילות החרדיות והוחלט שלא לאפשר 'פטור מחיסון מטעמי דת' כתירוץ לשהייה במקומות ציבוריים.

שילוט הסברה הוצב במקומות אלו, והזהיר כי מי הפרת ההחלטה משמעותה עבירה בדרגה B, שסופה להוביל לאפשרות של קנס בסך 500 דולרים ועד חצי שנת מאסר.

כאמור מדובר באזור שהינו בעל אוכלוסיה חרדית וחסידית גדולה מאד; זוגות צעירים רבים נוהרים אליו כפתרון למצוקת הדיור, דבר שכבר הוביל לחיכוכים רבים מול התושבים הנוכריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר