"פרשיה חמורה"

חיילים הרסו רכבים - כדי לא לצאת לסיורים

חיילים המשמשים כנהגים ביחידה צבאית באזור השומרון, נהגו לפחות פעמיים בשבוע להשבית את אחד מרכבי המבצעים. הנזקים שהם גרמו לרכבים יכלו להביא לאסון בלתי הפיך (צבא)

אילוסטרציה, חיילים בפעילות צבאית (צילום: דובר צה"ל)

פרשיה חמורה של שלושה חיילים שגרמו נזק לרכבי הצבא - בכוונה, כדי לצאת כמה שפחות לסיורים בשטח. הפרשיה נחשפה לפני חצי שנה, כעת העדויות של החיילים נחשפות.

חברת 'החדשות' חושפת את עדויות החיילים מהיחידה המבצעית בשומרון. לראשונה מתגלים תכתובות ה'וואטסאפ' ביניהם, כשבין השורות מצטייר מצג חמור שחלילה במידה והחיילים היו נתקלים בכפר עוין, זה היה יכול להיגמר באסון.

אחד החיילים מסביר לחברו איך 'מטפלים' ברכב: "תשחק עם המפסק של המזגן, עד שהמזגן יפסיק לפעול - ובלי מזגן אי אפשר לנסוע. תוציא ותחזיר את הפיוז, זה הורס את כל מערכת החשמל ברכב. גם תשחק עם הקלאץ', תשרוף אותו".

אותו חייל שנתן הסברים בוואטסאפ הוא חשוד משמעותי בפרשה, ולפי מה שהוא החליט להודות בפני חוקרי מצ"ח מתברר כי הוא ה'ראש' מאחורי התוכניות הללו, ושאר החיילים רק חיקו אותו.

אותו חייל הודה לחוקרי מצ"ח כי נהג להרוס את הגיר או את הקלאץ' ברכב לפחות פעמיים בשבוע, כדי להתחמק מרוטינת הסיורים שהוא והפלוגה היו אמורים לעשות.

שלושת החיילים האחרים המואשמים הסבירו כי הוא זה שתידרך אותם, אחד החיילים אף הוסיף והעיד כי ברכב המבצעים הממוגן, גרם אותו חייל לתקלה במזגן שהביאה לתקלה במערכת החשמל, וכך הצליח להשבית לזמן רב את רכב המבצעים.

בתכתובת הוואטסאפ מספר החייל החשוד לחבריו כי מצא דרך להשבית את רכב המבצעים לשלושה ימים. אמנם שני חבריו ליחידה הצטרפו אליו בכך, אך טענו כי הוא היה המוביל, המדריך, וברוב הפעמים גם המבצע.

הקצינים בפלוגה התחילו להבין לאחר זמן כי לא ייתכן שדווקא בפלוגה שלהם יש תקלות כל הזמן, והזמינו את המשטרה הצבאית לפתוח בחקירת השיבושים ברכב, ובכך שהתפוקה של אותה יחידה ירדה מאוד בגלל חוסר ברכבים תקינים.

הפעולות שאותם חיילים ביצעו בכלי הרכב הצבאיים, הם מסוכנים: לא רק בגלל ההיתקלות בכפר עוין או עם מחבלים ברכב התקול, אלא בעיקר בגלל ששריפת קלאץ' יכולה לגרום לשריפת הגג ברכב שעשוי מאסבטסט, ובעקבות כך חיילים יכולים להילכד בתוך המכונית כשהיא עולה באש.

בנוסף, אמרו מפקדי האזור, כי השבתת הרכבים גרמה נזק עקיף לכל צה"ל, שנאלץ לשלוח תגבור כל העת שיסייר באותו איזור במקום הכוחות המושבתים.

בינתיים, החיילים נזרקו מהיחידה והרישיונות הצבאיים והאזרחיים שלהם נשללו עד להודעה חדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר