פרסום ראשון

המאבק נגד חילולי השבת בבני ברק - חוזר

המאבק נגד העבודות בשבת ברכבת הקלה בבני ברק - חוזר, וזאת חודשים ספורים לאחר שהנושא ירד מסדר היום. בארגון 'נאמני השבת' יוזמים קבלת שבת ברחובה של עיר (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ההפגנה הקודמת (צילום: Roy Alima/Flash90)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': המאבק נגד העבודות בשבת ברכבת הקלה בבני ברק - חוזר, וזאת חודשים ספורים לאחר שהנושא ירד מסדר היום ולאחר המאבק המשפטי של עיריית בני ברק נגד המשך העבודות.

בשבתות האחרונות דיווחו תושבי בני ברק על עבודות שנמשכות במתחם הרכבת הקלה - תוך חילול שבת, והפעם קרוב יותר לעיר בני ברק, סמוך לרחוב רבי עקיבא.

כזכור, בהובלת ראש עיריית בני ברק הקודם, חנוך זייברט, התקיימה בליל שבת עצרת תפילה גדולה על פני רחוב ז'בוטינסקי, כאשר גדולי האדמו"רים תמכו בקיום העצרת לעומת חברי המועצת של 'דגל התורה' שקיימו מחאה בבתי הכנסת.

כעת, בארגון "נאמני השבת" של הרב חיים זלץ, יוצאים בקריאה לקיום קבלת שבת המונית ברחוב רבי עקיבא פינת ז'בוטינסקי בבני ברק.

במודעה שתתפרסם נכתב: "הגם לכבוש את המלכה עמי בבית, עקב עבודת הרכבת הקלה בסמוך לרחוב רבי עקיבא פינת ז'בוטינסקי, אשר צפויות להימשך גם בשבת הקרובה ה"י, תיערך בס"ד בשבת קודש זו פרשת שמיני - פרה, קבלת שבת ותפלת מעריב, ברחוב רבי עקיבא פינת ז'בוטינסקי. זמן קבלת שבת 7:15".

המארגנים מדגישים כי "העירוב הוותיק של עירנו בני ברק מגיע עד הרמזור הפינתי שם. בזה נקרא הציבור להשתתף בתפילה זו לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה".

מי שמחזק את ההחלטה לצאת למחאה זו הוא גאב"ד "חוג חתם סופר" הגרי"מ אלטמן שכתב מכתב תמיכה בעצרת.

במכתבו כותב הגרי"מ אלטמן: "למן יום הויסדה של עירנו עיר התורה והחסידות 'בני ברק', מכתירים תושביה את שבת מלכתא בכתר מלכות, כנודע מסוף העולם ועד סופו, עם ביאת גאוני ארץ וחסידי עליון זצוק"ל ויבדלחט"א לשכון בעירנו ולהשפיע, מאור חכמתם וקדושתם, הואר כתר המלכות דשבת קודש באורות נגוהות, בגוונים רבים, איש על מחנהו ואיש על דגלו, כאשר זרים ביקשו לשלוח יד בשבת קודש, חרצו גדולי עירנו ועם הציבור הקדוש שעמם, ערכו מערכה במסירות נפש וגוף, לבל יפרצו פרצות בחומת השבת.

"מזה זמן יצא הציבור הק' באלפיו וברבבותיו לתפילה המונית למנוע את פרצת השבת ע"י עבודות שזממה 'הרכבת הקלה' לעבוד בשבת קודש, בפרהסיא בשטח עירנו, ותודות להי"ת עלה ביד גדולי עירנו, והציבור הק' להניא אותם מכך".

הרב מוסיף וכותב כי "בשבת קודש הבעל"ט פרשת שמיני עלולים אנו להיתקל בפירצה חמורה ע"י הרכבת הקלה, ממש בשערי העיר, סמוך לצומת רבי עקיבא [רחוב ז'בוטינסקי] לכבוש את המלכה עמי בבית, על כן אצטרף גם אני הק' לתפלת ליל שבת ברחוב רבי עקיבא שם, ועם סיום תפלת מנחה תתקיים בס"ד תפלת רבים קבלת שבת ומעריב, ובזה נוסיף להכתיר את שבת קודש, שבת מלכתא. לקראת שבת לכו ונלכה, כי היא מקור הברכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר