כשקוסם ולוליין נפגשים על הבמה / ביקורת

מה חושב מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' על המופע החדש והמשותף של הזמר והיוצר המצליח ישי ריבו עם המוזיקאי אלדד ציטרין ואוסף הכלים המרשים שלו (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

ראיתם פעם מופע לוליינים? בו מבצעים הלוליינים קפיצות לגובה, השתלשלות מחבל, זינוקים וסלטות מהירות ומסוכנות? זוכרים את הרגעים האלה שאתם מחזיקים את האוויר בריאותיכם במבטים דרוכים כדי לא לפספס ולו שנייה מהביצוע עוצר הנשימה? זה מה שחשתי אמש במופע ישי ריבו פינת אלדד ציטרין שהתקיים בירושלים.

בניגוד להופעות הלהקה הרגילות של ישי ריבו עם הנגנים הבאמת מצוינים שלו, פה מדובר בקונספט שונה לחלוטין שמביא ישי ריבו "אחר" לצופים ונותן גוון חדש ואחר לחלוטין לשירים הכל כך מקסימים של היוצר המצוין הזה.

על הבמה ניצבים רק ישי ריבו והגיטרה ואלדד ציטרין וה"חללית" כפי שהוא מכנה את עמדת כלי הנגינה המטורפת שלו. ציטרין אחד המוזיקאים המוכשרים בישראל, הוא מולטי אינסטרומנטליסט המנגן בו זמנית על מקלדות שונות ומגוונות במיוחד, כלי הקשה אקוסטיים ודיגיטליים, סקסופון וכלי נשיפה שונים וייחודיים, אקורדיאון, מנדולינה, בס אקוסטי, עושה קולות בידיו ופיו בכשבעה מיקרופונים שמקיפים אותו מכל עבריו, שר יחד עם ישי ריבו ועושה קולות וכל זה בלייב באמצעות שימוש ב'לופר' מכשיר ההקלטה הייחודי שמאפשר לכל הקסם הזה לקרות ולהישמע כמו להקה שלמה ואף יותר.

בין השניים שוררת הבנה מדהימה שנראית באופן ברור במבטים שהשניים מחליפים כשברור לכל שהם פשוט נהנים על הבמה יחד. ריבו מבצע את שיריו כשציטרין מצטרך ויוצר סביבו את העיבודים החדשים שפשוט מרעננים את הלהיטים המוכרים של ריבו ומאפשרים לו לתת למאזיניו חידוש מרענן לצד חוויה וויזואלית מרהיבה במיוחד כשאתה רואה את תהליך היצירה קורה מול עיניך.

בכל שיר מתוך המופע בחר ציטרין בהפתעה אחרת. הוא שלף כלי נגינה שונים מכיסיו או מירכתי הבמה, כשהוא מפליא לנגן על כל הכלים ברמה גבוהה במיוחד.

על הבמה גם ניצב פסנתר כנף גדול אליו עבר ציטרין בכמה מהשירים, אם כי אני חייב לציין שלא הייתה סיבה מיוחדת לנגן עליו במופע מסוג זה מלבד היופי של פסנתר כנף על הבמה, שכן המקלדות של ציטרין סיפקו את הצלילים הנדרשים. ריבוי הכלים והמיקרופונים על הבמה היוו אתגר טכני לא פשוט למגביר של ההופעה ומלבד כמה צרימות ורשרושים מיותרים הוא עמד במשימה הסבוכה בצורה מכובדת.

שיתוף הפעולה בין השניים החל כבר לפני כשנתיים וחצי, אז צילמו השניים את הקליפ הראשון ביחד ללהיט "זוכר אני" מתוך אלבומו השני של ריבו מאז הם צילמו עוד שני ביצועים נוספים והדהימו את חובבי המוזיקה בישראל. הם אף ערכו מופע חד פעמי בצוללת הצהובה בירושלים שהפך בעקבות פסטיבל הפסנתר האחרון לשבוע הופעות של חמש הופעות שנערכו השבוע כל יום במקום אחר בארץ.

במופע ביצעו השניים ברובו שירים של ישי ריבו לצד כמה משיריו של ציטרין ביניהם הלהיט שהיה שותף בכתיבתו ובהלחנתו "לבחור נכון", כששיר אחד מקסים במיוחד בלט לטובה - "האחד", שיר יהודי מרגש שכתב ציטרין לפני כמה שנים והחליט לתת אותו לריבו שביצע אותו בצורה מרגשת וכיפית.

אין ספק שריבו הוא כיום אמן המוזיקה היהודית המצליח ביותר כשהוא מצליח להפוך בצורה מופלאה גם לאמן ישראלי מהשורה הראשונה הזוכה להשמעות בכל כלי התקשורת ומביא קהל גם חילוני להופעותיו השונות. כמי שהשתתף בהופעה הרשמית הראשונה של ריבו במרתף בית אבי חי עם מאה מקומות ומאז ראה אותו בקיסריה ובבנייני האומה, המופע אתמול הוא אבן דרך ייחודית ומרהיבה בקריירה היפה הזאת של ריבו, שמבצע את שיריו בצורה מרגשת וכיפית במיוחד.

ריבו בחר בפסח הקרוב לתת שוב הזדמנות טובה לציבור החרדי להשתתף בהופעותיו ובחול המועד הוא יקיים שתי הופעות נפרדות בבנייני האומה, האחת לנשים עם הרבנית ימימה מזרחי והשנייה לגברים עם הזמר והיוצר אברומי ויינברג חברו עוד מימי הישיבה.

את המופע עם ציטרין חתם ביצוע מלהיב במיוחד ל"מציל אותי כל יום" כשציטרין עולה לבמה כשהוא מצויד בסקסופון בריטון ענק ומגניב במיוחד כשהוא יוצר איתו מקצב כיפי במיוחד.

אינני יודע אם המופע של ריבו יחד עם ציטרין יעלה שוב בעתיד, אבל אם כן מדובר בחוויה מטורפת שכל חובב מוזיקה איכותית ייהנה ממנה עמוקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר