"החלטה שערורייתית"

חברי המועצה מגיבים: רדיפת הציבור החרדי

"זילבר, שננזפה על שחרגה מסמכותה, ממשיכה להתערב בעניינים לא לה": חברי מועצה בירושלים זועמים על ההחלטה לאסור הפרדה בספריות ומבטיחים: לא יהיה שום שינוי (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
ספריה בירושלים. אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

קביעתה של המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר כי אין להפריד בין גברים לנשים בספריות התורניות הפונות לציבור החרדי בירושלים, מעוררת סערה בעיר.

חברי מועצה חרדים תוקפים את ההחלטה בשיחה עם 'כיכר השבת', ומתחייבים כי יפעלו לשמירת צביון הספריות, וכי לא יהיה שום שינוי, אפילו לא קל שבקלים.

אליעזר ראוכברגר, ממלא מקומו של ראש העיר אומר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "הספריות בכל השכונות החרדיות בירושלים ימשיכו לפעול ולתפקד בדיוק כפי שהיה עד היום. אל דאגה, לא יהיה שום שינוי. אפילו לא הקל שבקלים".

"אף אחד, ללא יוצא מן הכלל, לא יצליח לכפות על הציבור החרדי לנהוג ולחיות בניגוד להשקפת עולמו ולאורח חייו", הוסיף יו"ר סיעת דגל התורה בעיר.

הוא תקף את זילבר באומרו: "בושה וחרפה שיועצת משפטית לא מבינה דבר בסיסי הקשור לציבור החרדי, ומנסה לכפות דברים בכוח. אני מגנה מכל וכל את חוות דעתה. היא תלושה מן המציאות, ומוכיחה שיש כאן ניסיון ליישם אג'נדה. אבל כל ניסיון לשנות אותנו לא יצלח".

אברהם בצלאל, סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי תוקף את ההחלטה ואומר ל'כיכר השבת' כי "דינה זילבר שננזפה על ידי היועמ"ש על כך שחרגה מסמכותה ממשיכה להתערב בעניינים לא לה ומוכיחה שוב, כי בתפקידה היא פועלת במוצהר נגד המגזר החרדי ואינה מתחשבת ברגשותיו".

"במשך עשרות שנים ושורת יועצים משפטיים שכיהנו בתפקידם, לא ראינו החלטות שערוריתיות כמו כאן של זילבר בתפקידה", הוסיף בצלאל.

הוא הוסיף, "שנים רבות פועלות הספריות העירוניות בחלוקת זמן מסודרת ומקובלת על תושבי המקום החרדים כאשר בשכונות המעורבות אין חלוקת שעות. החלטת זילבר כעת, היא רדיפת המגזר החרדי. נראה כי מטרתה היא הדרת המגזר החרדי כולו משירותיי העירייה המגיעים להם ובצדק".

"אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לעצור החלטה שערורתית זו ולאפשר למגזר החרדי ליהנות משירותי העירייה תוך שמירה על אורחות חייהם", מסר בצלאל.

יוני יוסף, חבר מועצת העיר אמר בתגובה ל'כיכר השבת', כי "מדובר במהלך פסול ומיותר שידיר ציבור תורני מהספריות. כל פגיעה באורח חייו של ציבור שומרי התורה פסולה ואין מקומה בירושלים שבמהותה היא עיר קדושה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר