צפו בתכנית

אריאל זילבר: חשבו שאם הפכתי לדתי וימני - התחרפנתי

הזמר והיוצר הוותיק והמוערך אריאל זילבר בראיון בתכנית 'המבקר', בו הוא מדבר על הקליפ החדש, על החזרה בתשובה והשינוי שעשה בחייו וגם על פוליטיקה במוזיקה (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: אריאל ליבא)

הזמר והיוצר אריאל זילבר בראיון לרגל צאת הסינגל קליפ החדש שלו "הגאולה". זילבר שהפך בשנים האחרונות לחסיד חב"ד נלהב סיפר על כתיבת השיר שנכתב על פי אותיות הא' ב' במבנה "תשרק". "התחלתי את השיר בת', והחלטתי אם כבר בואו נמשיך עד א'".

זילבר מתייחס האלבום האחרון שעשיתי היה הומאז' למלחין שמואל צ'יזיק שנפטר לפני שנים ואיתו עבדתי מזמן. זה היה רק יציאה

המוזיקה אותו המוזיקה, אני בא מהרוקנרול אבל המילים והתוכן השתנה. זה לא דברי חולין. זה הרבה יותר קודש וקרבה למקורות

איך הקהל מקבל את השינוי במוזיקה? "רוב הקהל רוצה את הקודש ורוצה להתקרב. אפילו החילונים הכי גמורים. ובשבילם זה כמו אויר לנשימה. יש גם את הרוקנרול שלא עזבתי אותו ואת השירים הישנים שלי, לא אמרתי הכל זיפט, זה המשך הדרך ואנשים שמחים לשמוע אותי ולראות אותי".

זילבר מתייחס גם לביקורת שספג על השינוי בחייו, "אנשים אמרו שהשתגעתי. זה תגובה מותנית כמו של כלבי פבלוב, אנשים אומרים שמי שנעשה דתי וימני התחרפן, אבל מי שמכיר יודע שזה לא נכון".

הסינגל קליפ החדש: "הגאולה"

הוא סיפר גם על היצירה שלא פוסקת למרות הגיל והוותק, "כל הזמן אני יוצר, גם בדרך לפה במונית. אני שר לעצמי ומשתמש בקולן כדי לדעת באיזה טון אני. רוב המנגינות הטובות באות לי בשבת ואז אני בצרות, אני לא יכול להקליט. אני רושם לעצמי את התווים בראש ולפעמים אני זוכר ולפעמים אני לא...", הוא אומר בחיוך.

זילבר מספר על החיים לאחר החזרה בתשובה ומצהיר: "החיים יותר פשוטים, יש זמן מוגדר לכל דבר. בבוקר יש לי סדר יום של תפילה לימודים וזמן מוגדר לעשות מוזיקה".

הוא מתייחס באופן כללי לשינוי הדרסטי שעבר ואומר, "חזרתי בתשובה בגיל מאוחר, לפני שחזרתי בתשובה לא היה לי מושג למה אני מופיע. לא הבנתי מה הסיפור הזה. היה לי לא נעים כשאני בא להופעה ואנשים מוחאים לי כפיים. אז מה אם אני מנגן בפסנתר, גם בבית אני עושה אותו הדבר, זה לא ביג דיל. כשפרצתי בשנות ה-70 עם רוצי שמוליק לא הצלחתי להבין את זה. לא היו לי כלים לקבל את האור הזה. הייתי בא להופעה ואומר היום אין לי חשק להופיע תחזירו להם את הכסף. זה הרגיעש לי זיוף".

"היום, אני יותר מבין מזה להופיע להביא שמחה ולהביא להתרוממות הנפש. אני מרגיש את זה כשליחות להביא שמחה לאנשים. להעלות גם את הנשמה שלי. גם אני מתעלה מהנגינה והשירה. אני לא אומר איזה גאון אני אלא מרגיש את עצמי גם עולה למעלה. הכל נהיה לי יותר ברור מאז שחזרתי בתשובה", הוא מוסיף.

האזינו לראיון המלא.

לשירים המלאים בפינת המסננת:

עקיבא - אל תעזבי ידיים

מוטי וייס - הצדיק שבך

אבי דלבנטי וניסים בלאק - השלום שבך

עדי גביסון - כולם רוצים

אהרן סיטבון ושניאור אלבז - מודה אני לך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר