מיוחד

האזינו לפודקסט: האם סעודות שבת הורסות את הבריאות?

השמנת יתר בציבור החרדי. דיאטת הרמב״ם מול דיאטת אטקינס. בריאות, תזונה וכושר גופני בהלכה. האם אכן סעודות השבת המנופחות הורסות לנו את הבריאות? האזינו לפודקסט התורני (אקטואלי)

הרב גולדשמידט משמאל (צילום: באדיבות המצלם)

הפודקסט התורני הפופולרי בארה"ב- "הדליינס", של המיליארדר ר' דוד ליכנטשטיין, בפרק נוסף העוסק בנושאים הכואבים של הציבור החרדי העומדים על הפרק, כשהפעם מנהל אותו שוב הרב בנימין גולדשמידט מקהילת פארק איסט במנהטן.

האזינו לפודקסט המלא:

הרב גולדשמידט פותח את הפרק בשיחה עם הרב יונתן ריאטי, מרצה ומחנך ומחבר על שיטת הרמב״ם בנושאי בריאות. למה הוא שם את הפרק בהלכות דעות? מה כתב הרב קוק לזאב ז’בוטינסקי לגבי שביתת רעב? איך צריכים ללעוס ולעכל? איך לעשות ספורט לפי הרמב״ם ומה הם הסימנם שצריך להפסיק פעילות גופנית? למה הרמבם מייעץ לשחק בכדור?

עם הרב יחזקאל אסחייק, המשב"ק של הרב ש"ך, הם מנתחים את המאכלים המזיקים, איך לחנך ילדים לא לאכול ממתקים, מנהגו לשרוף את כל הממתקים שקיבלו נכדיו בשריפת חמץ! האם מותר לזרוק ממתקים לפח משום בל תשחית, השאלה שנשאל הרב אלישיב לגבי האם חולה סוכרת יכול לברך על עוגה המזיקה לו? ועוד הוא מספר על הזהירות שהרב שך נהג בעניני בריאות, ולמה הוא חשש להפסיק לעשן...

להאזנה לפרק הקודם: האם נשים יכולות ללמוד גמרא טוב מגברים?

הלכות קירוב רחוקים? מה הגבול וכיצד פועלים הגר"ד לאו וסיוון רהב מאיר?

רורי וייסברג, קאוצ׳רית בריאות, וכותבת במגזין משפחה kosher.com, שניצחה בתחרות food fight, אומרת בתכנית, שהציבור החרדי עדיין תקוע בשנות השמונים והתשעים לגבי נושאי תזונה, שעדיין אנו מנסים לאכול מאכלים דיאטטיים במקום לאכול רכיבים בריאים, ומשביעים. היא מייעצת איך אפשר לא לעלות במשקל בפסח, והאם העם היהודי משמין בפסח 40 מליון פאונד!

הילה וידל, דוקטורנטית מאוניברסיטת חיפה, שקיבלה לאחרונה את מילגת הנשיא ריבלין על עבודתה, מדברת על ה-data שיש ואין על הבריאות של הציבור החרדי. כמה אחוז מהחרדים שמנים? כמה אחוז עושים כושר כמו שצריך? (רק 4% !!!).

האורחים בתכנית לפי דקות:

הרב יונתן ריאטי - 9:20
הרב יחזקאל אסחייק - 57:00
גב' רורי וייסברג - 1:25:00
גב' הילה וידל - 1:43:00

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר