אלי מרקוס בסינגל קליפ חדש: "יגעתי"

הזמר והיוצר אלי מרקוס בסינגל קליפ חדש ללהיט שלו "יגעתי" אותו הלחין בעצמו. על העיבוד המוזיקלי איאן פרייטור השיר זוכה עכשיו לקליפ בבימויו של שלמה חיים רבקין (קליפים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

חודש אחרי השקת האלבום השלישי, יָגַעְתִּי, משחרר היוצר והזמר אלי מרקוס, מארה"ב את הקליפ לשיר הנושא של האלבום.

הקליפ המרהיב צולם בארה"ב והוא עוקב אחרי ילד שנזרק לתחרות אתגרית ורוצה להצליח בכל כוחו. מרקוס מזניק אותו ומלווה אותו במסלול המכשולים בדרך להגשמת החלום. עד להצלחה והפעלת ה'באזר' עוברת הילד רצף של אתגרים, כמעט כמו בחיים, שכוללים אש, אדמה ורוח, וצולח אותם בסיפוק גדול רק אחרי שהוא התאמץ ויגע ולא ויתר לעצמו.

"כשהגיע הרעיון לצלם קליפ מהאלבום, היה ברור לנו ששיר הנושא 'יגעתי', הוא בעל המסר הכי עמוק, והוא הכי מתאים להכין קליפ וידיאו משלו״. בהשלכה על המסר המרכזי, נראה שמרקוס והצוות שלו, בהחלט "יגעו" על הקליפ.

מלבד העלות המטורפת יחסית לקליפ חסידי, הרי שעשרות אנשי צוות הפקה ואפקטים איישו את אולפן הצילומים. כך למשל, כדי לדמות מסלול מכשולים אקטיבי, נפרסו מסביב ועל הרצפה עשרות מסכי לד. כדי לסבך את המסלול עוד יותר, הוסיפו אנשי האפקטים להבות אמיתיות, שבדיעבד לא נעשה בהם שימוש, מהנדס הבטיחות של כיבוי האש אסר על הפעלתם, ואישר במקומם זיקוקי דינור...

בדיעבד, אלי מרקוס מרוצה מאוד: "יגעתי ומצאתי, זה פתגם (ושיר) עם מסר מאד עמוק", הוא מסביר, "היה ברור שנרצה להמחיש את המאמץ והיגיעה באופן ויזואלי מרהיב באמצעות הקליפ שמלווה את השיר, אני מרגיש שהיתה לנו סייעתא דשמיא וב״ה הצלחנו. המסר חזק ומלווה את האדם בכל מעגל חייו – אדם צריך לזכור שאם באמת רוצים, אפשר לעשות ולהשיג הכול...".

"למרות העלויות העצומות, בחרנו בחברת הפקה אמריקאית, כדי לשמור על האווירה שקרובה למקור, אוירה אמריקאית כמו החיים של אלי", מסביר דוידי קרומבי, מנהלו של מרקוס. איש המקצוע שנבחר למשימה והצליח בה מעל המשוער הוא שלמה חיים ריבקין שכתב את התסריט, צילם וערך ובעצם ניהל את כל ההפקה של הקליפ.

"כבר בפגישה הראשונה", נזכר שלמה חיים ריבקין "חשבתי שאנחנו צריכים ליצור שעשועון אתגרי, בו ילד נוחת בתוך מסלול מכשולים ו"יגע" בעניין. התסריט נכתב מיד, אבל לקח זמן להפנים את הגודל והעוצמה שלו, כמו גם המורכבות. הצוות האמין בתסריט. יש בו תוכן ועומק, אבל זהו קליפ שמתאר פאן שילדים וגם מבוגרים נהנים ממנו".

"ידעתי שהקליפ צריך להיות מעניין ואנרגטי כמו השיר, שהוא שיר רוק, ואלו היו הקווים הראשוניים. דני פינקלמן סיפק את הפלטפורמה של ההפקה, מנדי בוארון בנה את הסט הגדול. המטרה הייתה ליצור קליפ מעניין, צבעוני חדשני, כזה שטרם נראה, לצד עומק (יגעתי ומצאתי) ועדיין שהעומק לא יכביד על הכייפיות של השיר".

הצילומים ארכו ימים ארוכים כאשר החלק הראשון הוקדש לצילומי אולפן אתגריים, בכיכובו של הילד שעיה ג'ייקובס, ובחלק השני צילמו בחוץ. "כל העת אנחנו מרגישים בחוש את יסודות השיר, המון יגיעה ויגיעה בכל זוויות של ההפקה, אבל יחד עם היגיעה חייבים אמונה חזקה שנגיע בסוף למוצר שאנחנו רוצים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר