סערה חדשה בטבריה

רון קובי הוזמן ל'כנס גבאים'; הרב אוירבך יוצא במכתב חריף

הגרא"ד אוירבך יוצא נגד הזמנת ראש עיריית טבריה רון קובי לכנס גבאים, קורא שלא להשתתף בכנס ואיחל: "ונזכה להיפטר במהרה מן המוקש הזה". יוזם הכנס: "נתגבר על הכל ונקיים את הטקס" (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ראש עיריית טבריה רון קובי (צילום: פלאש 90)

כנס גבאים לקראת חג הפסח שנקבע ליום רביעי הקרוב בטבריה, מעורר סערה בעקבות השתתפותו הצפויה של ראש העיר רון קובי.

בהזמנה מטעם המחלקה לתרבות תורנית, ובחסות הרבנות הראשית, עיריית טבריה והמשרד לשירותי דת, נכתב כי בכנס ישאו דברים רבה של טבריה הגאון רבי משה צבי בוחבוט, מר רון קובי ראש עיריית טבריה, חברי מועצת העיר, הרב שלמה דידי ומר יעקב שטרית יו"ר המועצה הדתית. על ההזמנה חתם מנהל מחלקת תרבות תורנית שמואל ברכי.

אולם גאב"ד טבריה, הגאון רבי אברהם דב אוירבך, יוצא בחריפות נגד האירוע במכתב חריף שכתב וזאת בשל הזמנתו של רון קובי לנאום באירוע.

הגרא"ד אוירבך כותב במכתבו כי "כאשר נתפרסם מודעות הקוראות לכנס גבאי בתי כנסת ביום רביעי במלון קיסר, ומזמינים לכנס את ראש העירייה רון קובי, יש כאן חילול השם לתת כבוד להורס השבת בעיר. והמחניף לרשע לסוף נופל בידו".

הרב אוירבך קורא במכתבו להחרים את האירוע: "לזאת אני קורא לכל הגבאים וכן לחברי המועצה וחברי העירייה לא להשתתף בכנס. ולנהוג עם הרשע בהתאם למה שכתוב בהגדה של פסח 'עשה ה' לי ולא לו, אילו היה שם לא היה נגאל'".

הגרא"ד מסיים את מכתבו בברכת: "ונזכה לחג כשר ושמח, ולהיפטר במהרה מן המוקש הזה".

ל'כיכר השבת' נודע כי גם הרב הראשי לעיר הגרמ"צ בוחבוט שקל שלא להגיע לאירוע, אך לבסוף יגיע כדי לתת כבוד לגבאי בתי כנסת.

שמואל ברכי, מנהל מחלקת תרבות תורנית מזה למעלה מעשרים שנה, אומר ל'כיכר השבת' כי "המטרה שלי היא כבוד לגבאים, פעמיים בשנה לכבד אותם, בערב ראש השנה ובערב פסח, לתת להם שי והוקרה על פועלם במסירות כל השנה. אם אחרי עשרים שנה נבטל את ברכת ראש העירייה מי שיפגע מכך - הם הגבאים. הברכות והרמת הכוסית זה דבר שולי לעומת הצורך בהענקת כבוד לגבאים המסורים".

"אני קורא להידבר ולא לגרום לקרע גדול יותר. נתגבר על הכל ונקיים את הטקס כמידי שנה ושנה", הוא מבטיח.

מטעמו של ראש עיריית טבריה רון קובי נמסר בתגובה כי "ראש העיר יגיע לכנס, במטרה לכבד את גבאי בתי הכנסת לפי המנהג הטברייני הידוע, כנס שנערך כל שנה לפני פסח וראש השנה. הגבאים עושים עבודת קודש נאמנה ללא שכר ובהתנדבות מלאה ואנו מכבדים אותם על הקשר שלהם וההשקעה בקהילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר