בביקור נשיא ברזיל

לוחמי הימ"מ תרגלו השתלטות על אוטובוס חטוף

במהלך ביקור נשיא ברזיל ביחידת הימ"מ המשטרתית, הציגו הלוחמים יכולות מבצעיות להתמודדות עם השתלטות על אוטובוס חטוף, שחרור בני ערובה ממבנה וגלישה ממסוקים (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

לאור המבצעים האחרונים בהם הצליחו לוחמי הימ"מ להגיע למחבלים שביצעו את הפיגועים בשנה החולפת ביקש נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו לבקר ביחידה במהלך ביקורו בישראל.

יחד עם נשיא ברזיל הגיעו גם רמטכ"ל ברזיל ומפכ"ל משטרת ברזיל ושרים נוספים יחד עם השר גלעד ארדן.

לוחמי הימ"מ הציגו לנשיא ברזיל מגוון של יכולות מבצעיות להתמודדות עם תרחישים כגון: השתלטות על אוטובוס חטוף, שחרור בני ערובה ממבנה וגלישה ממסוקים, השתלטויות שונות על מבנים ועוד.

נשיא ברזיל התנסה בירי במטווח ופגע ב 7 מטרות ב 7 יריות מדוייקות.

השר לבטחון הפנים ארדן אמר בביקור: "אני גאה לארח אותך כבוד הנשיא, בימ"מ – היחידה הטובה מסוגה בעולם, שהוקמה כדי להתמודד עם פיגועי מיקוח ולחלץ בני ערובה ומבצעת כיום מאות מבצעים בכל שנה שבהם היא מסכלת מחבלים ונלחמת בפשיעה החמורה, בסוחרי סמים ונשק ועוד.

כפי שראית בביקור, הימ"מ נותנת מענה גם לאתגרי פשיעה ואלימות הדומים לאתגרים עימם מתמודדת ברזיל. יש לנו פוטנציאל ענק לשיתוף פעולה מבצעי כי הבסיס להצלחה בכל מדינה הוא קודם כל הבטחון האישי והנסיון שלנו במלחמה בטרור משמש אותנו גם למלחמה בפשיעה החמורה. משטרת ישראל תשמח לשתף את ברזיל בכל הידע והיכולות המיוחדות שלנו כולל אימונים משותפים כאן ובברזיל של הימ״מ והמשטרה עם כוחות המשטרה שלכם״

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר: "משטרת ישראל משקיעה משאבים רבים בחיזוק הקשרים והידוק שיתופי הפעולה עם משטרות וארגוני אכיפת חוק בכל רחבי העולם.

"הפשיעה של המאה ה-21 הפכה לגלובלית, חמורה ורשתית יותר והציבה בפני משטרות בכל העולם אתגרים מבצעיים, מודיעיניים וחקירתיים משמעותיים ולכן שיתופי הפעולה בין גורמי אכיפת החוק הפכו לגורם מכריע בלחימה בפשיעה החמורה ובטרור.

"הצבת נספח בטחון פנים מטעם ישראל בברזיל תתרום רבות להתמודדות ולמאבק המשותפים בפשיעה המאורגנת ובטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר